Har 2 skimmlar som har svart utrustning pga de har lite svart i pälsen, tyckte det blev finast att matcha med svart då. Har en kompis vars skimmel har brunt i pälsen och hon har matchat med brun utrustning på den. På mina resterande pållar som är mörkbruna har jag mörkbrun sale, träns osv men svarta benskydd. Mina hästars färger är tacksamma för de passar i allt tycker jag. Brukar dock inte ha vita/ljusbeiga schabrak på skimmlarna men allt färgglatt lyser upp fint :-)
Jag har 4 lika sadlar jag till ridhästarna men alla har eget schabrak och träns. Jag gillar att matcha även till vardags så en vanlig dag kan dom ha något snyggt matchande set men "grunden" (sadel,träns, benskydd) är oftast samma. Ibland lindar jag men då blir det bara så det matchar mig och schabraket. Så mycket roligare att rida för sig själv när man gjort sig själv och hästen fin =) Använder ofta Schockemöhle till vardags och till hopptävling alltid Cristina sport/Anna Scarpati, dressyrtävling också CS/AS men har något Mia´s också.