*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Den bevisar att det faktiskt går att ramla av bakåt i skritt

Det har jag faktiskt gjort...:crazy:

Skrittar min häst på långa tyglar över en kalyta och det ligger lite bråte på ett ställe, bl.a. en plankstump. Min häst kliver på plankan i ena änden och då flyger den andra upp, han blir så paff att han hoppar till och höjer ryggen allt han kan (för att inte plankan skulle nå honom förstås) och jag gör en jättefin båge bakåt och landar i en rishög...:o

/Camilla

Jag förstår dig absout.

Kan du inte göra en ny tråd? fast å andra sidan verkar barockare vara tröga :p.

Det är ju mest nya ansikten som visar bilder och så totola.
tanken är väl att det slkall vara en presentationstråd. Men efftersom det verkar vara lite prestige här på barock (då vi alla är så duktiga i teorin :angel: ), och en och annan vill kasta sig över som en hungrig varg, så kan vi väl göra en ny presentatiosntråd där man kan lägga in en bild på sig själv och/hästen men inte behöver rida- inte så laddad ???
Det gör jag nu för jag vill se de som skriver här ofta, om inte annat deras häst. :D

Alltså jag har en relaterad fråga:

Hur tusan får ni hjälp med fotograferingen? Jag har vädligt få ridbilder och alla jag har är från tävlingar där man är skitnervös och gör alla generalfel...

Det är flera faktorer som ska stämma för att få till en fotografering:
* Rätt ljus, dvs rätt tid på dagen och rätt väder, av vilket man bara kan styra den ena...
* Komma ihåg kameran
* Få någon att fotografera som faktiskt KAN - inte de som får till suddiga bilder alternativt där man syns som en liten prick i mitten eller där bara halva hästen är med.

Jag lyckas aldrig med detta...

/Camilla

Jag drar med mig bror eller pappa ut, de brukar vara duktiga ;) Eller ja, de tar 200-300 bilder (digital) och sen får man välja ut de bästa och de sämsta ur den högen.

Det är ganska många med travare som rider för Julio B, senast jag var med i kungälv (göteborg) var det tre eller fyra travare med.

Ja då för nästan 20 år sedan var pappa med.
Nu har han kolat vippen och ingen fotograferar....

Kan jag låna dem? ;) Inte fotona utan din bror eller pappa? Oftast får man med en osäker tonåring eller min uttråkade sambo eller en kompis som inte ens vet vad som är fram och bak på en häst...

/Camilla

Min syrra fotar mig :banana:, men jag fick en digitalkamera på julafton så det har inte hunnit bli så många gånger en.. Nästan alla bilder hittils är mörka :mad:.

Beroende på vad du vill ha för kort så får du välja vilken av dom du ska låna :p

Brorsan är bra på fototeknik, tar snygga bilder med tanke på färg och ljus. Han tänker inte så mycket på vinklar etc ur "illustrera ridning"-synpunkt, utan mer ur vad som blir snyggt på kortet. Självklart kommer ens fel fram där också..
Pappa däremot är väl inte jättestor foto-tekniker (men det blir bra bilder ändå). Han har dock varit med på många av mina träningar och har börjat lära sig mina fel :eek: Därför blir det mycket kort där han försöker illustrera dessa fel :p Tex i somras när jag överarbetade min högra sida och vek mig som en galning i höger midja, ja, då tog han ungefär en tredjedel (av 200-300 bilder blir det en del..) av bilderna rakt baikfrån så jag tydligt skulle se hur djäkla snett jag satt :crazy:

Så det är bara att välja ;)

Tycker jag också... :( Nåja, jag får väl begära in en gentjänst av en kompis som har digitalvideokamera så får jag plocka stillbilder ur den.

/Camilla

*kl*

Haha, det går inte att skapa en tråd på barock utan att den spårar ur åt det filosofiska/psykologiska/teoretiska hållet. :rofl: :p

Jag skulle jättegärna lägga in en ridbild på mig om jag HADE någon. Men det har jag inte, duger det med en bild där jag står bredvid? Eller sitter på hästen men vi inte gör något? Eller där någon annan rider min häst? :angel: För DÅ har jag mkt att komma med. :D

psychogrrl skrev:
Jag drar med mig bror

Jag försökte göra det en gång, och kom hem med 20 bilder på hunden och EN bild på mig och hästen där överdelen är avklippt (den bilden är egentligen också på hunden men jag och hästen kom med på ett hörn :angel: ) och man bara ser 4 ben...

Hahaha!!! :rofl:

Hästen ser sjukt nöjd ut på nåt sätt fastän den ojar sej över tygeltaget.. Den kanske också tyckte det var underhållande? :D

Antagligen - det stod ett helt gäng med mc-busar och poängsatte "uppkörningen" och han älskar att visa upp sig då han ser att alla tittar på HONOM! :D

/Camilla

Nu finns det en ny tråd till den fortsatta diskutionen här ifrån! :D

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Pinus
·
IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
103
Senast: Rosett
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 405
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka