Bildtråd med era husdjur

Sv: Bildtråd med era husdjur

Mina niner Bibbi och Alexx:love: :

http://s71.photobucket.com/albums/i...ent=P6270065.jpg&refPage=20&imgAnch=imgAnch36

P8010126.jpg

naaaw... speciellt den ljusa var väldigt gullig :love:
Själv har jag oxå en härlig liten svart-vit holländsk kaninhane här hemma, Skuttis.. Foto kommer :)

Det här är mitt gammla marsvin som dog den 15:e augusti det här året, sex år gammal. Bilden är tagen ungefär ett halvt år före hans död :cry:

laku.jpg

Mats, s/ba ambk, hittades ute i snön så ålder är okänt, men minst 1½ år iaf..? :confused:
06101312.jpg

Thor-Leif, aka "Leffe", ag hd, 1 år och 2 månader
0610139.jpg

Balder, ag st, 1 år och 2 månader
0610137.jpg

Diva, ba ut, 2 år och 9 månader
0610135.jpg

Dream, aka "Gunde", s-pew, 1 år och 9 månader
0610134.jpg

Daniella, aka "Krull", ch eubk x, 1 år och 9 månader
0610131.jpg

Sonic Fyrkant, aka "Sonic", ag hd, 6 månader
0610132.jpg

Här är mina fyra marsvin:

Wilma (okänd ålder, troligtvis runt 2 år).
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04870000-04879999/640x480/4872674.jpg?0

Naomi (okänd ålder, troligtvis runt 2 år).
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04870000-04879999/640x480/4872675.jpg?0

Cola (den "fux-färgade") och Lilla Gubben, 1,5 år.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04870000-04879999/640x480/4872677.jpg?0

Sen vaktar jag ibland föräldrarnas vovve så han får vara med här på ett hörn också :D :
Frasse, jack russell terrier, 13 år.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04870000-04879999/640x480/4872676.jpg?0

En av mina råttbebisar, 4 v:

4941070.jpg

Tror det är en hona, har inte döpt henne ännu. Hon har troligtvis en syster och 2 bröder om jag inte sett fel på könen. Samtliga är grå med bläs o sånt, jättesöta!
Har deras pappa med, han har samma färg men stickehårig på sidorna. Mamman dog för 1 vecka sen så bebisarna fick flytta in hos nya mammor för att överleva.

Vi har 2 hundar i vår lilla familj också:
4171816.jpg

Piru, Rottweiler och Jääkäri, Schäfer.

och så har jag 2 hästar
4722459.jpg

Jilly till vänster och Jolie till höger.

Detta är Trulsan.
2237699.jpg

Muller:
4891137.jpg

Katterna har jag konstigt nog ingen bild på...

Gerbilerna:
ZtigHelmer "Zticky"
Mini. Min ögonsten! :love:
Mini och Wilma första ggn de träffades. Satte ner båda burarna på golvet och Wilma sprang obehindrat in i de andras bur och de kom jättebra överens från första stund.
Fettokise, den nyaste, går inte ihop med de andra tre än .. :mad:
Mini, när jag nyss fått henne. Förstår kanske var namnet kommer ifrån? ^^

Mimsan , Min adoptivråtta hos Lilltutte.. ^^

Filur och Totte - mina allra första gerbiler. De dog för ganska längesen, Totte lite drygt ett halvår efter Filur... :cry: De var verkligen bäst! Och min mamma älskade Filur. Hon sa hon spann när man kliade henne bakom örat! :crazy:

Ja här kommer då några bilder på mina kära små djur:p

Har man tio djur så har man det,så då blir uppdelat på 2 inlägg:angel:

( Har även en Tigerfink *fågel*,men han har jag ingen bild på :cool: )

Hundarna

Iko-schäfer kille,8 år
*Favorit i repris*

P1010011.jpg

Gobbi-Pekingese tjej,7 år
Mattes tjej!:love:
Bilder1070.jpg

Bilder1071.jpg

Och lilla Bibbis,Yorkshire Terrier dam på 12 år *om jag inte minns fel*:angel:
P3260138.jpg

Kissekatten
Tinky-Linky,Perser Hona snart 2 år gamal
P1010053.jpg

forts. i nästa inlägg...

forts.:angel:

Marsvinen
Mina 3 små bäbisar,Hugo Boss (den största och äldsta 5 månader gamal-svart/brun),Ville längst ut till höger (svart/brun/vit ca 6-7 veckor gamal) Och sist men inte minst Lila Milton (vit/svart-ca 5-6 veckor gamal:love: )
P1010074.jpg

Råttan
Tuffs,min älskade lilla Rex råtta,ca 2½ år gamal.
Bilder1067.jpg

Och så hästen
(inte min helt egna,men "Min" som "Min" ;) )
Pargos,Hlb/arab 10 år.
sfin.jpg

Uch...i sådana här tillfällen märker man hur många man har...

Jag har 4 marsvin och 5 kaniner :

Min äldsta kanin Alice, en korsning mellan raserna dvärghare och Belgisk hare ser ut som det sistnämda i miniatyr, väger 1,7 kg och är en hejdundrans hoppare, smart brud med attityd! 2½ år gammal och färgen heter viltröd: ( hon har dock inte röda ögon, det är blixten )

copyra7.jpg

Hennes "man" min egenuppfödde Paradisets Camomill, korsning mellan dvärghare och dvärgvädur. Han väger 1,1 kg och viltgrå brokad til färgen. 1 år 22 nov. Oxå duktig hoppare spec för sin storlek!! Känslig pojke som älskar att gosa MEN inte i buren då morrar han! :devil: :

Mariasbilder-061007029cp.jpg

Deras 2 barn: Först ut sonen Paradisets Älskade Copernicus "Nicke". Viltgrå manteltecknad och född 22 juli i år. Modig pojk med världens smalaste tassar både bak och fram, syns det är mycket dvärghare i honom. Lär bli max 1 kg tung. Så otroligt snäll och lugn pojk men busig!:

Mariasbilder-061007013cp.jpg

Och systern Paradisets Älskade Copia "Pia", viltgrå rödförstärkt brokad. Blir större väger redan över 1,5 kg och kommer mest troligt bli lika stor som sin moster på 2,2 kg! Har en otrolig hoppkropp. Är en typisk hare som vi föder upp. Mild men självständig, Modig och inte så kelsugen hela ungdomen igenom.:

Mariasbilder-061007011cp.jpg

Och sist dvärgharen Skärbos Cilla, inte släkt med övriga och en liten skrutta på 750 g. Färgen heter Viltblå men det fattas ett färgband så hon kan inte ställas ut. Hoppar och kan bli bra på det. Är snart 6 mån gammal. Så otroligt snäll hona som älskar gos i timmar! Men modig.

Mariasbilder-061007028cp.jpg

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: Magiana
·
Gnägg 5 månader har redan gått (igår egentligen) sedan jag tog beslutet att ta bort min fina Vit efter lång tids sjukdom som vi aldrig fick...
Svar
2
· Visningar
1 470
Senast: KrullTroll
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka