Sv: Bildtråd med era husdjur
Uch...i sådana här tillfällen märker man hur många man har...
Jag har 4 marsvin och 5 kaniner :
Min äldsta kanin Alice, en korsning mellan raserna dvärghare och Belgisk hare ser ut som det sistnämda i miniatyr, väger 1,7 kg och är en hejdundrans hoppare, smart brud med attityd! 2½ år gammal och färgen heter viltröd: ( hon har dock inte röda ögon, det är blixten )
Hennes "man" min egenuppfödde Paradisets Camomill, korsning mellan dvärghare och dvärgvädur. Han väger 1,1 kg och viltgrå brokad til färgen. 1 år 22 nov. Oxå duktig hoppare spec för sin storlek!! Känslig pojke som älskar att gosa MEN inte i buren då morrar han!
:
Deras 2 barn: Först ut sonen Paradisets Älskade Copernicus "Nicke". Viltgrå manteltecknad och född 22 juli i år. Modig pojk med världens smalaste tassar både bak och fram, syns det är mycket dvärghare i honom. Lär bli max 1 kg tung. Så otroligt snäll och lugn pojk men busig!:
Och systern Paradisets Älskade Copia "Pia", viltgrå rödförstärkt brokad. Blir större väger redan över 1,5 kg och kommer mest troligt bli lika stor som sin moster på 2,2 kg! Har en otrolig hoppkropp. Är en typisk hare som vi föder upp. Mild men självständig, Modig och inte så kelsugen hela ungdomen igenom.:
Och sist dvärgharen Skärbos Cilla, inte släkt med övriga och en liten skrutta på 750 g. Färgen heter Viltblå men det fattas ett färgband så hon kan inte ställas ut. Hoppar och kan bli bra på det. Är snart 6 mån gammal. Så otroligt snäll hona som älskar gos i timmar! Men modig.