Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

Åh, så sorgligt! :( Vad hände?

Var ej med då det hände, hon stod hos fodervärd. Gick omkull och fick sannorlikt en fraktur på bäckenet. Åkte dit, och det stod genast klart att läget var mycket allvarligt. Avlivades på plats då hon ej bedömdes att klara transport till djursjukhuset. Mycket svårt beslut att ta bort sin bästa vän, men såhär när den värsta chocken har lagt sig känns det skönt att hon slapp utstå mer lidande än nödvändigt... Var min första egna häst, och en riktigt envis dam, jag trodde att hon skulle leva minst 20 år till... Men ibland händer saker man inte tror ska hända... Har iallafall många underbara minnen kvar, och sitter just nu och gör en fotobok över våra 7 år ihop:)

*KL*

Joe o jag flyttar kor sa dar pa kvallskvisten...

DSCF1918.jpg

Bonusbild pa Jack
DSCF1931.jpg

Jag tittar pa joe, joe tittar pa kor.. i vantan pa 2 andra ryttare som sag "5 stutar dar borta".. (bullshit.. lol, vi hade alla i ratt hage alla redan, men tja.. jag fick ju en rokpaus)

DSCF1933.jpg

Lilla backen

DSCF1925.jpg

Stutarna korsar backen
DSCF1926.jpg

Fardigt for dagen.. jag o Joe har brattom hem till kaffet.. (svager pa "Twister" Ash. pa "Cowboy")
DSCF1937.jpg

haupp, bildbomb blev det.. hohojaja...

En riktig western brud som lever som hon lär:D. Grymt härligt liv du verkar leva där och härliga bilder:).

kl
lägger till bilder i bildtråden:D
Phigalle
21maj012.jpg

21maj010.jpg

21maj008.jpg

Adele, som jag trivs bättre och bättre med och jag hoppas tid och ekonomi inte gör så jag måste sälja henne till hösten.
13maj171.jpg

Sandy
21maj004.jpg

Nu har jag ingen "riktig" western häst men man kanske får lägga in bilder ändå :D
Har en halvblods kille som jag nyss börjat träna western på. Har en jätte duktig tränare :bow:

311.jpg

vadda Riktig? lol :)

Sag honom nyss i en annan trad, jattesot.. men gud vad han ser stoooor ut!! Hur hog ar han egentligen? o0

Som sagt ja ä ju nybörjare o Trisco oxå inom western. Men ser det inte ut som att jag borde länga stigbygeln ett hack??

Som sagt ja ä ju nybörjare o Trisco oxå inom western. Men ser det inte ut som att jag borde länga stigbygeln ett hack??

sitt sa du sitter bekvamt, men vill du testa sa lang ett hal :) sa lange du kan ta stod i stigbygeln sa ar det lungt och sa lange du inte kanner dig som en jockey :angel:

Ja henne behåller vi alla gånger.Första fölet för oss och sto och hon är så otroligt! Hon är verkligen en blandning av mor och far. Vaken och allert och utstrålning som Adele. Lugnet,oräddheten och explosiviteteten från Cash.
Ibland springer Sandy med höga benlyft,svansen rakt upp och arab showar,galopperar som värsta arabgaloppören. Medan sekunden efter kommer i en lugn,låg galopp eller jogg.Gör slidestops,rollbacks och ställer sej nästan alltid square i hagen. Vilken blandning!
I början var jag orolig för hon har mkt ögonvita som syns och jag tycker alltid hästar ser så opolitliga då men inte Sandy så nu börjar jag vänja mej.

sitt sa du sitter bekvamt, men vill du testa sa lang ett hal :) sa lange du kan ta stod i stigbygeln sa ar det lungt och sa lange du inte kanner dig som en jockey :angel:

Jag har så himla svårt att få ner dessa förbaskade hälar när jag rider. Tänkte att det kanske betydde att jag antingen hade för långa el för korta stigbyglar??

Älskar western ridning men det är svårt när man håller på o lär sig + lär sig o rida o inte bara åka häst :D

Jag har så himla svårt att få ner dessa förbaskade hälar när jag rider. Tänkte att det kanske betydde att jag antingen hade för långa el för korta stigbyglar??

Älskar western ridning men det är svårt när man håller på o lär sig + lär sig o rida o inte bara åka häst :D

Från bilden och vad du säger här så skulle jag säga att du inte behöver länga dom. Risken är att benen blir för raka och då sticker dom rakt ut åt sidorna ;)

Idag hade vi öppet hus i stallet, det var mycket folk och det var superkul. Jag hade riduppvisningar :D jag red dressyr, hoppade några hinder och red western och lite trail.
OBS! Inte min westernsadel, jag vet att lädrena är för korta! jag hade huva på med bomull i öronen då min häst är väldigt ljudkänslig och jag ville inte riskera något nu när vi hade uppvisning:)

Det gick så himla bra, lite bilder:
31004579.jpg

inte den snyggaste bilden...men men:P

31004592.jpg

31004598.jpg

Har inget med western att göra förutom att dottern som är med på bilden rider western då förstås. Vi var ute hos mina hästars ET och träffade Mascot, en Shirehingst på 194, såååå maffig och såååå snäll

Dottern vill så gärna ha en Shire men frågan är ju om det är en lämplig western häst ;)

28929_1261872635481_1489658793_30547735_6258240_n.jpg

28929_1261874755534_1489658793_30547740_8367844_n.jpg

28929_1261874835536_1489658793_30547742_6218047_n.jpg

Mannen i mitt liv med vårat barnbarn som intetyckte storleken störde, häst som häst...
28929_1261872595480_1489658793_30547734_58280_n.jpg

25705_1274712176.jpg

Min fina, fina vän :)

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 033
Senast: Puffindog
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: Krålus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka