Bildstorlek

trazel

Trådstartare
SKulle någon vänlig själ vilja förklara för mej hur man kan ändra bildstorlek på bilder i datorn? de är så stora att de blir otympliga att öppna om man lägger ut dem ju... :smirk:
 
Du måste ha ett bildredigeringsprogram, typ photoshop eller paint shop pro.
Det finns enklare program som också funkar, men tyvärr känner jag inte till något så här på rak arm.

Jag tror att det finns en del länkar till ställen där man kan ladda ner gratis, enkla bildredigeringsprogram här:
http://www.ninetnet.com/
 
Du kan använda Paint.
Bild -> Ändra storlek/snedställ -> Skriv in hur många procent du vill ändra bilden

Då ändrar du måtten på bilden, själva storleken (hur många kB bilden är) ändras väl lite, men jag vet inte hur du gör en bättre ändring i Paint.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 073
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 065
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp