Bildskärmen har snurrat 1/4 varv?!

Z

Zeita

Min katt la sig på tangentbordet när jag startade min bärbara dator, olyckligtvis råkade han trycka på någon knapp så hela bildskärmen vred sig. Så nu måste man vrida huvudet om det ens ska gå att använda datorn. Hur ställer man tillbaka skärmbilden? Det är alltså inte datorn som vridit sig utan skärmbilden på windows. Har provat att starta om datorn m.m. men ingenting fungerar.

Sv: Bildskärmen har snurrat 1/4 varv?!

Det finns alltså på ditt tangentbord en snabbknapp för att skärmen ska visas i "porträtt"- eller "landskap"-läge. Titta på alla knapparna och se om du kan hitta något som skulle kunna vara en sån knapp och som din katt kom åt. Ikonen brukar se ut som en eller två rektanglar med pilar runt. Om du inte hittar en sån knapp, skriv vilket märke och modell din laptop har så kan jag leta upp den åt dig.

Tusen tack för hjälpen! Har hittat knappen och haft en intryckt resp provat att trycka några gånger när jag har fått upp bilden. Den har bytt tillbaka till normal för att sedan vrida på sig igen?!? Måste man "säkra" läget på något sätt tror du?

*puh* Har tryckt på lite olika knappar och testat och nu verkar den ha ställt tillbaka sig! Tack för att du tog dig tid iaf! =)

Nästan alla grafikkort har en sån funktion att man genom snabbknappar kan byta vinkel. Den ska inte vara låst som funktion... Skönt att det löste sig iaf.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb