Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Tackar! Synd att vi är två som ska tycka till här, men jag ska inleda projekt: Sälja in guldiga tapeterna här ikväll :D
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

ja, det var verkligen ruskigt snygg tapet. Tackar för tipset med hemsidor :bow:

... och självklart blir det spännande att följa fortsättningen!
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Fantastisk tapet! Vi är i full gång och planerar för omtapetsering och ommålning i höst. Den här måste jag tipsa dottern om. Hon är så inne på asien/orientaliskt tema.
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Jag skulle definitivt ha tapetserat hela rummet med den där tapeten. Se så, fega inte nu! :)
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Uppföljning eftersom möblerna nu är på plats och rummet är ett sovrum snarare än ett projekt!

DSC00473.jpg


DSC00489.jpg


DSC00491.jpg

Ena bokhyllan ska bli klädhylla, den andra bokhylla. Båda ska få nån mönstrad fönsterfilm över sig så man inte ser innehållet i detalj, utan mer anar innehållet.

Det som saknas just nu är personlighet (och gardiner). Men det kommer, oroa er inte.
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

verkligen mycket bättre!!!

tillagt: och med möblerna inne blev det verkligen super mysigt! Diggar taklampan :love:
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Även om jag gillar brunt med så blev det verkligen ett lyft. Tapeten var fullkomligt ljuvlig! Med möblerna blev det så där härligt sommarljust och skärgårdsromantiskt på nåt sätt :)
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Tack alla!

Ja, det blev verkligen bra. Hade nog lite tur också, för golvet passar löjligt bra ihop med väggarna nu. Med de bruna väggarna så blev rummet aldrig en helhet, väggar, golv och tak var tre skilda enheter. Nu flyter det samman till ett.

Och romantiskt och ljuvt, jajamensann! Ett medvetet val, jag behöver få frossa i sånt just nu. :)
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Tänk om man kunde inreda. Nu kan inte jag det för jag har inte ögon för sånt. Riktigt tråkigt.
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Snyggt! Liatorp är en fin serie från IKEA... ;) (Jag har tv-bänken. :p )

Men taklampan är jag lite osäker på... Gillar modellen men färgen? Njaaaa...
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Måste säga att det är ett av de snyggaste rummen jag sett. Otroligt fint!
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Motsätter du dig en guldlampa i ett guldrum?! :mad: :p
Den blir visserligen lite för orange ut när den är tänd och på bilden där den är tänd så ser den än mer orange ut än i verkligheten. Men den passar in, lovar!

living_dead
Jag trodde inte jag kunde inreda heller! Men jag plockade upp två huvudregler från diverse inredningsprogram som jag har kört på:
1. Max tre färger i ett rum.
2. Har du påbörjat nåt så kör fullt ut (börja inte mesa på mitten för att det ser ut att bli för mycket).
Sen föll jag för tapeten och valde resten utifrån färgerna på den. Det romantiska kom på köpet med den rosa färgen.

Och som vanligt TACK! Skönt att fler tycker det är fint, så det inte bara är jag som sitter med skruvad smak här. :D
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Okej, är den guldig egentligen så köper jag det. ;) Den såg väldigt orange ut på bilden, iaf på min dator.

Och visst är det Liatorp?
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Oh ja - massor med Liatorp! Iaf två bokhyllor, en sideboard och ett avlastningsbord. Sängborden är Hemnes. Och sängen är Sultan. Ikea ska få många slantar av mig i år. :D

Gillar det lite romantiska stuket som är på Liatorp.
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Ja, jag älskar också Liatorp! Funderar på att köpa antingen avlastningsbordet eller skänken och ha i vardagsrummet. Lutar just nu mer åt avlastningsbordet, det såg så himla snyggt ut. :D
 
Sv: Bildserie: Idiotprojekt sovrummet

Jättejättefint, Ullo.
Fortsätt uppdatera - jag vill se den slutliga versionen!!!
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Tjôta
·
Hemmet Nu börjar hösten komma... dags att ta tag i målning/tapetsering. http://www.pixbox.se/alb878414 bilder hur det ser ut nu. Ska även göra...
Svar
11
· Visningar
1 426
Senast: Mammadutt
·
Hemmet ... för jag har verkligen kört fast nu, i mina tafatta försök att fräscha upp min lägenhet. Faktum är att jag verkligen har lyckats...
Svar
10
· Visningar
1 648
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp