Bildredigering - "blixtögon"

C

cissiny

Bildredigering - \"blixtögon\"

Har en hög med ridhusbilder tagna med blixt, och det blir ju ofelbart så att blixten slår i framförallt hästarnas ögon. Tycker att jag får till redigeringen hyfsat på småbilder som ska visas på webben, men det är ju jättesvårt med stora, högupplösta bilder... Har sagt till mina kunder att jag redigerar små "webbilder" själv vad det gäller "blixtögon", men stora bilder får proffslab ta hand om. Jag undrar dock om någon har nåt tips? Hästögon tenderar ju att bli enfärgade, lite vitaktiga med blåstick.
Samma funderingar gäller lite kattbilder tagna med blixt...

Nån som har nåt tips? Har Photoshop Elements på ena datorn och "stora" Photoshop på den andra.

Stort tack för tips! :D :bow: :D

Mvh Cissi
 
Re: Bildredigering - \"blixtögon\"

Jag har psp 8 där man lägger på ett "fusk" öga ovanpå det röda (redeye tool).
Ser helt verkligt ut :cool:
Gjorde det på en bild på min nu fd hund och man såg inte att det inte var hennes öga :)
Finns för flera sorters olika ögon + färger
 
Re: Bildredigering - \"blixtögon\"

Jag har testat med diverse "red eye" grejer, men får det inte att funka på häst? Jag trodde att det berodde på att det inte är nåt rött i hästögonen?

Mailar gärna över en bild om du vill testa? Om det är ok att jag skickar i stort format (ca 3-5 MB som jpg) så gör jag gärna det - eftersom det är då jag får problem :crazy:

Tack för tipset annars! :D

Mvh Cissi
 
Re: Bildredigering - \"blixtögon\"

Såg nu ditt tillägg - ska kolla upp Photoshop och P Elements lite noggrannare - förmodligen har jag gjort nåt fel när jag försökt använda "red eye". Funkar det i PSP så borde det väl funka i Photoshop? :confused:

Mvh Cissi
 
Re: Bildredigering - \"blixtögon\"

Jag tror inte funktionen är samma i programmen faktiskt utan redeye brukar vara att den bara ser till att det inte är rött och därmed får man stora vita ytor istället :crazy:
Psp 8 lägger på ett "falskt" öga ovanpå istället :cool:
Du kan ju testa psp 8 i 2 månader om du vill :)
 
Re: Bildredigering - \"blixtögon\"

Jag ska testa det, tack!!! :bow: :bow: :bow: :bow:

Mailar dig nu för övrigt :D

Mvh Cissi
 
Re: Bildredigering - \"blixtögon\"

Då väntar jag med spänning medans jag installerar min psp 8 igen :)
Har precis formaterat och installerat om rubbet i datorn kom jag på :angel:
 
Re: Bildredigering - \"blixtögon\"

:D Nu är kisebilden skickad i alla fall - och du måste nog hålla med om att han är söööööt :love:

Vet hur det är att formatera och installera om... Har ju blivit en del sånt sista månaderna och sedan har vi under samma tid köpt två nya "tomma" datorer... Mycket jobb att flytta runt info och installera om...

TACK än en gång :D

Mvh Cissi
 
Re: Bildredigering - \"blixtögon\"

Håller precis på att skicka ett svar på ditt mail - det tar lite tid av nån anledning :angel: :o :D... Och vill skicka en jätekram med tack för tips och hjälp! :D :bow: :D

Och du - ta hand om dig och vila när du behöver *rädd om dig*

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 763
Senast: gern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp