the_connemara

Trådstartare
Nu måste ni förstå att jag absolut inte kan något om datorer, kom ihåg det!

Min snälla kompis följde med på årets första träning i lördags och nu har jag 38 kort och två filmer på en cd. Vad i helsike gör jag nu?

Har innan försökt lägga ut dem på yahoo men inte lyckats fixa så andra kan se, blev tvungen att logga in för att titta på bilderna och det vill jag inte att fok ska behöva göra.



:confused:
 
Lägg dom på Star Photo istället - http://photo.starblvd.net - jag har ett par album där och det funkar kanon! :D

Hur är det med storleken på dem förresten, är dom inlagda direkt på cd så kan dom vara väl stora att lägga ut på nätet om du inte förminskat? (Sitter just nu och redigerar bilder efter dagens fotande, man får greja en del innan man lägger upp dem).

Mvh Cissi
 
Det som händer om de är för stora, är närmast att det tar en evighet att ladda hem (se) dem om man har vanligt telefonmodem.
Har du nåt bildbehandlingsprogram på datorn, t ex Photoshop, Photoshop Elements, Ulead PhotoImpact? Lättare att förklara om jag vet vad du har... Har själv rätt mycket just nu, annars hade jag gärna hjälpt dig! :)

Mvh Cissi
 
Lägger man ut bilderna på Yahoo så måste man ändra inställningarna så att det är tillåtet för publik. Har du gjort det?
 
Precis som Maiden skriver.

Logga in på yahoo. Gå in på albumet tryck på edit setting och sedan står det troligtvis: this album is private. Tryck då på "ändra inställning" eller nåt sånt fast på engelska som står bakom "private". Där inne trycker du på public istället så ska det funka.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 093
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 452
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 321
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp