Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

Tack!
Som hemma, haha! Det var så mycket svenskar där och flera utav domarna är samma som kommer hit. Den stora skillnaden är väl priset, herregud vad dyrt det är med allt i Norge. För en helg där med hotell, utställning i två dagar, mat, bensin osv. så hade vi kunnat åka två personer på charter i en vecka...

Häftig kisse du har! Han ser ut som en maine coon i huskattspäls :D

Inte bara jag som tycker att detta med utländska cert är vansinne? :angel:
Som du säger, samma katter, samma dommare.
Borde väl rimligtvis räcka med cert från olika dommare, vad spelar landet man är i för ngn roll...
Jag kommer ställa min till champion, sen får vi väl se med resten. Men det klart, går det bra så blir man ju "biten" :D

Mja... det känns ju lite löjligt :angel:
Nästa gång blir det Finland istället. Mamma har åkt dit flera gånger. Det är bara ta färjan från Stockholm till Åbo, sova på båten och sen köra 6 min från hamnen till utställningshallen. Mycket smidigare och billigare!
Enda anledningen till att vi inte åkte dit är för att Lady (mamman till Lubbas) redan varit där och fått sitt cert för supreme.

Sen att mamma packar in två eller tre katter och åker till Portugal resp. Polen för att ställa på World winner får stå för henne :angel:

Haha om han ser ut som en huskatt beror det nog mest på att han är det, eller sötkatt som jag brukar säga. :D

Jag har tur för jag kan ställa i Danmark och det tar mig maximalt 2 timmar från hemmet till de flesta utställningar som är runt Köpenhamn. Det är rätt OK priser i Danmark oxå och kostar inte mer än i Sverige.

Man tävlar i en stege med katter där man måste ta ett antal certifikat för att komma till nästa nivå.

Nu tar jag stegen för fertila katter men det finns en likadan stege för kastrater men deras cert heter lite annat.

Man börjar i klass 9
Där får man CAC (Certificat d’Aptitude de Championat) efter tre CAC blir man uppflyttad till klass 7. Katten får nu titeln Champion

I klass 7 får man CACIB (Certificat d’Aptitude de Championat International de Beauté) efter tre cert blir man uppflyttad till klass 5, dessa cert ska fås i två olika länder. Katten får nu titeln Internationell Champion

I klass 5 tävlar man om CAGCIB (Certificat d’Aptitude de Grand Championat International de Beauté). Nu ska katten få sex CAGCIB från minst tre olika domare i tre olika länder eller så ska katten ha åtta CAGCIB från minst fyra olika domare i två olika länder för att bli uppflyttad och dessutom erhålla titeln Grand Internationell Champion

I klass tre tävlar man om CACS (Certificat d’Aptitude au Championat Suprême) och det krävs nio CACS från minst tre olika domare i tre olika länder eller elva CACS från sex olika domare i två olika länder. Efter detta flyttas katten upp i klass i och erhåller titels Supreme Champion.

I klass 1 tävlar man bara om hederspris och inga cert delas ut. Man är ju bara bäst :love:

MAn kan även tävla vidare i ww world winner men det har jag ingen koll på :o

Aha, "lite" mer komplicerat än hundutställningar som jag har bättre koll på (vår katt skulle inte göra sig på en utställning...). CACIB känner jag ju igen därifrån, men efter tre CACIB varav minst ett i utlandet (förutsatt att hunden är svensk champion) så är den internationell champion (CIB) och där tar det slut liksom :D

Haha om han ser ut som en huskatt beror det nog mest på att han är det, eller sötkatt som jag brukar säga. :D

Jag har tur för jag kan ställa i Danmark och det tar mig maximalt 2 timmar från hemmet till de flesta utställningar som är runt Köpenhamn. Det är rätt OK priser i Danmark oxå och kostar inte mer än i Sverige.

Ja det såg jag men han har ju värsta maine coon-looken och tofsar för att vara husis :D
Skönt att ha såpass nära! Åker vi bil i 2 timmar så är vi i Örebro typ... inte riktigt utlandet :p

Haha
Ja jag har ofta undrat vad han har i släkten men MCO look No way. :eek:

Han har aldeles för trekantig profil för det snarare en skogis då.:angel:

Han är dessutom stor både på höjden och längden och har dessutom en enormt stabil benstomme. Vägen mellan 6,5-7 kg och är lika hög som min MCO. Sen blir han nästan alltid bra på bild vilket är väldigt positivt.

b3.jpg

b2.jpg

Tyvärr är hans bakben inte bra alls så han går väldig vingligt och har svårt att hoppa. Har tvingats börja tänka på att vi snart ska skiljas men bara att skriva det får tårarna att rinna. Man suddar liksom inte ut alla år tillsammans som ni alla vet. :cry:
Men så länge han rör sig och verkar må bra får han fortsätta sitt liv för inte avlivar man mig för att jag inte kan gå ordetligt och har ont (vilket jag har så det är inte bara som jag skriver).

Senast ändrad:

Vi har sen 3 veckor haft en liten katt som inne(och ute)boende här. Hon dök upp en dag på våran trapp och har inte flyttat på sig sen dess, men har bytt sovplats från trappen ute till fåtöljen i vårat uterum.

Har skannat av varenda annons som finns ute och satt upp lappar i affärer men ingen har hört av sig om den lille gullegrisen (snällare katt har jag aldrig träffat :love:)

Captain Smack Vladimir (att ge brorsan äran att döpa katta var ett misstag...)

2011-08-05-11-55-19_160391783.jpg

2011-07-28-18-54-10_159234926.jpg

2011-08-06-15-49-07_160756815.jpg

2011-08-08-16-51-47_160756989.jpg

Ifall någon av er skulle råka känna igen den, PMa!

*KL*

Nu kommer jag här igen med bilder på dom små!
Bjuder på en på varje nu, mer finns på hemsida/blogg :)

P8102641.JPG

P8102733.JPG

P8102752.JPG

P8102804.JPG

(herr lortgris :p)

Åh så söt!!

KL*

Hittade precis två liknande bilder på mobilen (så kass kvalitet), på min underbara Texas som inte tycker att det finns något bättre i världen än att använda matte som sovplats. Det var ju mysigt att ha en katt över hela sig när han fortfarande var liten, men nu brukar det bli ganska mycket kramp efter ett tag med en tung, fullvuxen hankatt på sig...

Sitter_hemma_och_fryser_ar_hungrig_och_ganska_sliten_och_nedbruten_Hittade_pa_bilder_pa_mobilen_pa.jpg

80043_1313082371.jpg

Ev. stannar honan, det beror på om hon ser ut att passa för avel och utställning.

Sedan så får man väl se, man kan ju inte räkna iskallt med att hitta bra hem till alla, men det hoppas man ju såklart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
925
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka