*bilder* träning i ridhuset

Elanor

Trådstartare
Jag och hästen var iväg till ridhuset och tränade inför helgens tävling!
jag har inte fått enhandsfattningen till att fungera,
så nu provade jag att rida på tränsbett, vilket funkade bra
så nu är jag mycket lugnare. :)

39351_1178568773.jpg

Inför trailen ;)

88649_1178569379.jpg

32480_1178569812.jpg

33020_1178569458.jpg

Vet att bilderna inte är så bra, men utifrån det ni ser; Vad tycks?
//Elánor och Liona

Sv: *bilder* träning i ridhuset

Jag kan inte se bilderna i min dator:(

Jag gillar hästen!!! Verkar fin o trevlig!
Gillar verkligen hur h*n verkar "suga" över bommarna och får en jättefin form där! *tummen upp* Med mer bommar och lite mer drivning framåt tror jag att bakdelen kommer mer in och hästen får en starkare hållning!

Du sitter bra! :bow: Överkroppen verkar balanserad, du har händerna FRAMFÖR sadeln och du verkar inte ha mycket tyngd i tyglarna? Toppen!!!
En liten fråga bara; vad tror du händer om du länger stilädrena ett hål? Kan du behålla din fina sits då? Hur känns vinkeln i knäna då?
Hade jag varit du hade jag gärna testat lite med längden där, för att se om du kanske kan hitta en längd som ger dig en lännu lägre tyngdpunkt och en mer avslappnad vinkel för hälarna.

Jag gillar hästen!!! Verkar fin o trevlig!
Gillar verkligen hur h*n verkar "suga" över bommarna och får en jättefin form där! *tummen upp* Med mer bommar och lite mer drivning framåt tror jag att bakdelen kommer mer in och hästen får en starkare hållning!

Du sitter bra! :bow: Överkroppen verkar balanserad, du har händerna FRAMFÖR sadeln och du verkar inte ha mycket tyngd i tyglarna? Toppen!!!
En liten fråga bara; vad tror du händer om du länger stilädrena ett hål? Kan du behålla din fina sits då? Hur känns vinkeln i knäna då?
Hade jag varit du hade jag gärna testat lite med längden där, för att se om du kanske kan hitta en längd som ger dig en lännu lägre tyngdpunkt och en mer avslappnad vinkel för hälarna.

Jag tänkte faktiskt på längden på lädrerna! :idea: tycker knäna är lite väl böjda.. det kanske medför att jag lättare lyfts ur sadeln? Ska proöva att länga när jag rider nästa gång.
Det kändes verkligen bera det passet, hon har mjuk och fin i munnen och lyssnade bra.

Tack så jättemycket för komplimangerna! Det värmer :o :)

När man hoppar har man ju kortare läder av en anledning; för att få bättre stöd "uppåt". Ibland kan man behöva ett kortare stöd även i dressyrridningen (dvs allt som inte är hoppning eller terrändridning) om man behöver hjälp med att hitta vissa punkter i sätet eller i överkroppen, men du som verkar sitta så bra i överkroppen behöver inte det, skulle jag tro. Man ska ju ha ett stöd, men man ska kunna sitta ostört samtidigt och man ska ju kunna rida lätt utan att bli upplyft vid nedsittning. Svårt att förklara hur jag menar utan att visa det på plats.

Och ja, hon ser trevlig ut! Skoj!

Stiligt! :)

Lycka till på söndag, synd att jag inte kan åka med och titta :cry:

Är det inte meningen att Barbie's ska rida på barbiehästar? Vad sjutton gör en cowboy på hästryggen!? :eek:

Hahaha, mina skämt är alltid så dåliga.

Ni är riktigt fina :) Jag ska hejja på er på söndag för full hals!

Haha jag ber om ursäkt för det ^^ Jag ska genast blondera mig, bli pinnsmal och rida med små rosa klänningar! :idea: :rofl:

Ska du med på söndag och titta? :)

Hahaha, spraya lite rosa glitter över hela hästen också. ;)

Klart jag ska med, halva stallet ska ju med, så det gäller för er att inte skämma ut er, haha :D
Jag tror att det går jättebra för er, du har en toppen häst och du är en toppenryttare :bump:

Vilka grenar ska ni vara med i?

Grrr blir ju asjobbigt om vi skall ha olika längd på lädren nu också. Tur att jag ser ut som en barbiedocka då rebeccha;)

O förresten elanor, vaddå inte bra bilder. Skall aldrig ta kort på dig igen:angel:

mm jag vet får såga av benen lite istället.
Och jag menade kanske inte att du var dålig fotograf, utan
att bildkvalitén är kass :P

jag ska rida Wetsern horsemanship och Trail, samma som elin och emmy.
Lena ska ju rida reining :) :bump:

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 907
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar