Bilder på Orientaler och andraraser!

Harmonie1234

Trådstartare
Hej alla bukare!

Nu är jag nyfiken på att se era raskatter och då helst orientaler.:bump:

Jag har en egen go tjej som jag och min sambo skaffade för 2år sedan.:love: Hon är chokladsköldpadds färgad och världens snällaste. Det enda hon inte tycker om är min hund. Den kan hon lobba till om han befinner sig för nära. :devil: Men oftast så fungerar det bra mellan dem.

Så..fram med alla era bilder!!

//P

Sv: Bilder på Orientaler och andraraser!

Jag har inga orientaler, mina är nog så tväremot orientaler man kan bli förutom pälslängden.

Jag har 2 Brittiska Korthår, 2 resp 5 år gamla, dotter och mor.
Mamma svartvit bicolour och dottern är lila.

Mamma S*Iliadens Yoga "Yoga"
sover2.jpg

Dottern (min uppfödning) S*Lisuanto's Abiding Addiction "Abbie"
soffan.jpg

åååå...vilka söta kissar!.... :love: de ser ganska stora ut på bilderna, hur mycket väger dem?

//P

Mina pälsklingar :love:
Dom är rätt stora. Den svartvita är ju kastrat sen 1,5 år tillbaka och har jobbat på sig en trivselvikt som kanske inte motsvarar det hon borde väga. Hon är inte heller vägd, så jag vet inte.
Den lila vägdes i höstas, hon var då kastrat sen 6 mån tillbaka, och är fortfarande i perfekt hull trots detta. Men i höstas vägde hon 5,2 kg. Hon är 2 år, denna ras växer till dom är minst 4, så vi får se var det stannar. Tyvärr har hon "felaktiga" knän, så jag hoppas att hon inte blir för tung. Planen var annars att hon skulle användas i avel, men eftersom felet (patellaluxation) är ärftligt, så blev hon en lycklig kastrat istället.

Jag har en siameshona (maskad oriental)!

Elorautstny.jpg

Jag har ragdoll:

Sammi, min hona:
samira21.jpg

samira22.jpg

Chivas, min kastrathane:
chivas18.jpg

chivas20.jpg

Och så Tifa, min foderkatt som inte bor hos mig utan hos en fodervärd. Hon är dotter till Sammi:
tifa16.jpg

tifa12.jpg

Detta är Smokie. Han är en Chinchillaperser.
IMG_0011.jpg

Ehum lila... Den är väl ändå blå?!

Ok... För min kille jag hade innan var Lila!
Så här såg han ut...

katzie006.jpg

Men det där är väl en Burma? Dom har ju helt andra färgtoner.
Här är Abbie och hennes syskon. Dom andra 2 är blåvita i olika nyanser och som du ser är Abbie en helt annan färg.

alla.jpg

Senast ändrad:

aha jag trodde alla renrasiga hade samma färgskalor...

Burman har en form av maskning, det ser du ju på ansiktet på din, att den är mörkare där. Det gör att kroppen blir mycket ljusare på en burma. En burma är t.ex aldrig svart, utan brun även om den genetiskt är svart.
Så du valde fel ras att jämföra med. Britten har den "ordinarie" färgskalan på sina färger, den som alla raser utom dom med maskning har.

Tja...jämförde mest med koraten dock som jag oxå haft en innan..

Nope. Vissa vägrar följa den :cool: I grunden är det ju samma färg, men sen finns det ju anlag som påverkar färgerna så dom ser olika ut.

"Svart" burma:
miska2.jpg

Svart britt
schwarz2.200x132.jpg

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 494
Senast: Urigurien
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·
Katthälsa Min ena skogis har länge haft problem med pälsen. Den har känts fet, tjock och tovig. Jag har försökt att både bada och kamma henne, men...
Svar
6
· Visningar
1 680
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 045
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?