Bilder på min lilla Jack Russel!

F

Fazer

Här kommer lite bilder på vår 10 månader gamla Jack Russel.
Han heter Lakes Ferdinand på papper, men kallas för Bärra.

Har alltid haft stora hundar, Dobermann och Grand Danois förr, men ville nu ha en mindre.

Åh hjälp vad jag tycker om denna lilla klimp!! :love::love:

Varför har jag inte skaffat en liten hund tidigare?
Han är med överallt och är världens snällaste och goaste, älskar alla människor, hundar och hästar!!
Vår katt går bra efter lite träning, men andra katter får springa för livet!

PICT0036-2.jpg

PICT0039-1.jpg

PICT0063.jpg

PICT0070.jpg

PICT0068.jpg

PICT0085.jpg

Sv: Bilder på min lilla Jack Russel!

fy, vilken söt:love: underbar... Men skäller inte juck russlar mycket? min granne har en sån och jag har nästan blivit lite hundrädd för det skäller OAVBRYTET HELA TIDEN!!!! Vill stoppa en socka eller nåt i munnen på den, men då skulle nog inte grannen bli så glad:devil::angel:

Senast ändrad av en moderator:

Ja visst är han söt min älskling!
Han säger nästan aldrig något, förutom när min gubbe jobbar natten, då kan han vara lite vaktig innan vi går och lägger oss.
När han somnat så sover han som en stock. :D
Men jag har hört andra som haft problem med skällande Russlar, så det är nog inte så ovanligt.

ÅH gud vilken sötnos du har! Är själv väldigt förtjust i JRT-och spc. högställda släthåriga sådana:love:

Och hästen förresten, sicken skönhet det med!:eek::love::love:

Tack ska du ha! Ja, han är en riktig goding mammas guldklimp!
Hästen tackar för komplimangen!! :bow::bow:

Vilken snygging! Är han reggad i SKK eller JRTC of Sweden? Hoppas min lilla tik också växer upp och blir en sådan läckerbit! ;)

Tack!! :bow:
Han är reggad i JRTC of Sweden.

Fin kille! :) Vad är det för stam på honom, är det Ove som är pappa?

Vilken fin häst! Jag som har en förkärlek till kallblod, föll som en fura för den där!!

Vilken fin JRT du har! Har själv en liten tjej som är 3,5 år. Verkligen en underbar ras :love:

Beror nog på uppfostran, min skäller väldigt lite :)

Ove är morfar.
Pappa är Djacki´s cune at Lakes och mamma är Lakes Afrodite.

Vore schysst om du hade tid att svara på en fråga!

Bärra är vit med en svart fläck på sidan om magen och brunt i ansiktet, sen har han en limefärgad fläck ovanför ena ögat. Är denna limefärgade fläck något som stör domarna på eventuell utställning?
Jag frågar dig eftersom jag såg att du hade uppfödning.

Eller hur!!
Jag älskar verkligen den här typen av hundar!! :love::love:
Pigga och alerta, men ändå kelsjuka och gulliga!!

Tack!! Han är mammas andra goding, pållen, men goast är att Bärra! :love::love:

Ok, ja det syns absolut att han är nära släkt med Ove i alla fall! Nej då, den lilla fläcken är ingenting som en domare bryr sig om. Sånt där dyker upp ibland, ser lite lustigt ut, nästan som om pälsen vore smutsig på hunden - men det är inget fel. En av mina valpar har något liknande, utöver sin jämna trefärgade teckning på huvudet har han en ljusbrun fläck i det vita som dök upp när han var ett par veckor gammal. Det syns litegrann på den här bilden: http://www.spotlightjrt.com/willjulkort.jpg
Såhär såg det ut när han var mindre:
http://www.spotlightjrt.com/w5v2.jpg

Ja, han är verkligen lik morfar!
Vi såg Ovemorfar när vi hämtade Bärra och han var en rejäl bit!!
Bärra har också breddat sig mycket nu sista tiden.

Tack för svaret!
Har lite funderingar på att ställa ut honom nästa år. Vi får se hur det känns till våren.

Har du lust att göra en snabbkoll på några kort och berätta vad du tycker och i fall det är någon idé att överhvudtaget ens tänka på utställning? Har ju ingen riktig koll på hur de ska se ut.

I så fall tar jag nya kort på huvudet, i profil, tassarna osv. i morgon.

Vore kul att få veta lite hur han ser ut! :)

Visst kan jag göra det! Sen är det ju alltid svårt att ge något bättre omdöme utan att få ta och känna på hunden. Om du hade möjlighet att mäta honom, runt bröstkorgen precis bakom frambenen och mankhöjden, vore det till stor hjälp - just storleken är ju en viktig del i en grythunds exteriör. Men det är alltid kul att se fina russllar så tittar på bättre bilder gör jag gärna :)

Här kommer några fler bilder. Han var verkligen inte på något fotomodellshumör i dag!
Han hade väldigt svårt för att stå still så att man hann knäppa!

Är han lite tjock tro?
Vi var till Parva och vägde honom idag och han väger 8,8kg.
Mankhöjden ligger på 34cm och bröstomfånget på 50cm.

PICT0016001_0002.jpg

PICT0008-1.jpg

PICT0007-1.jpg

PICT0003-3.jpg

PICT0002-4.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
3 107
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 612
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 972
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 849
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka