Bilder på långhåriga huskatter!

S

Sotis

Jag startar en ny tråd med bilder på långhåriga icke raskatter, eftersom så många verkar gilla dem, och börjar med mina egna missar.

http://www.freewebs.com/dinkatt/bilder1.htm

Trassel (kattmamma) och Lucidor (kastrat) bor kvar hos mig, de andra är mina kissungar som flyttat till nya hem.

Sv: Bilder på långhåriga huskatter!

Här kommer mina lurvbollar.
Först ut är Puff.

DSCN0018.jpg
[/IMG]

Sen kommer Musse.

DSCN0009.jpg
[/IMG]

Här är Pelle.

DSCN0127.jpg
[/IMG]

Sist och faktiskt minst Morran.

DSCN0459.jpg
[/IMG]

Här är mina katters blandade album.

Spinners är gamlingen, han blir 10 år i juni. Han är korsning Perser/Manx och vit. Har mycket tjock, halvlång päls. Världens vackraste katt, enligt sig själv. En stooooor kelgris.

Tuffing är 4 år i maj. Han är en fjärdedels Norsk Skogkatt och troligtvis någon oriental. Svartsmoke och vit är denne pratige, busige gosse som kräver mycket uppmärksamhet. Mattes "bokstavsbarn".

Charm och Yamas är 2½ år och kullsyskon. De är Norsk Skogkatt/Exotic.
Charm är bruntabby och har tjock silkespäls. Han är husets blyger.
Yamas är den av gossarna som har den längsta pälsen. Han är blå och vit. Också en kelgris av stora mått, ska helst ligga på matte.
Dessa båda gossar "knarrar" istället för att jama.

Samtliga pojkar är kastrater.

Kiara som också finns med i albumet är en katta som bodde hos oss i ett halvår i väntan på nytt hem. Hon är lika gammal som Tuffing. Hon bor numera hos en äldre dam ihop med en annan katta.

Det här är Jimmy mitt lilla bustroll...

jimmy5.jpg

sleep.jpg

closeup2.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 974
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 690
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 555
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar