Bilder på hemsidor

B

B1an

Hej på er! Jag har just skaffar en hemsida och lagt in någr vackra bilder på mig och mina kaniner! :D Men de här bilderna är tagna på vanlig kamera men framkallade på CD-rom. Om jag sätter in skivan kan jag hitta bilderna och jag använder img taggen och lägger in dom. Sedan kollar jag på sidan. Bilderna fins där. Jättesnyggt! Så går jag in på min brorsas dator. Bilderna funkar inte. Kan man lägga upp bilder från en CD-rom på hesidan eller måste de vara tagna med digitalkamera? Hur ska jag göra för att kunna använda bilderna på min hesida?? :confused:
 
Du måste lägga upp bilderna på webservern.
Att du inte kan se bilderna från din brors dator är väl bara bra för du vill väl inte att vem som helst ska ha tillgång till din dator.
 
Oavsett vilken server du har så måste du ladda upp bilderna.

Vilken server har du?

På del flesta finns det en enklare variant där man bläddrar fram en bild på darorn och sedan trycker okej så har man laddat upp bilden.
 
kan jag använda dem sedan?? om jag flyttar dem till mitt ftp konto och sedan använder filnamnet i img taggen?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan INGET om datorer, digitalkameror, Iphones och liknande. Men jag har fått önskemål från kusinbarnen att jag ska skaffa en...
2
Svar
25
· Visningar
1 664
Senast: lizan
·
IT & mobiler Trodde inte att det gick att radera "inbrända" bilder på en cd-skiva, men det verkar som om det är precis vad jag "lyckats" med - av...
Svar
13
· Visningar
1 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp