Bilder på era rockardar/vagnar

M

mizz_perfect

Vad kör ni med för vagn/rockard? varför?

Skulle vara kul att se lite olika modeller på vangar. :banana:

Sv: Bilder på era rockardar/vagnar

rockardsida.jpg

Så ser min rockard ut. Använder den till shettis. Den rullar mycket lätt och kan användas till riktigt häftig körning.

Senast ändrad av en moderator:

Har inget bra kort på nätet men här är den
detail

Jag ville ha en lättare hög 4 hjulig vagn och då blev det denna.
Total renoverad och trevlig att köra :)

Nora, jag ser att bilden är tagen på Ekenäs terränbana...den där lilla söta hästen kommer jag ihåg! (Var där som funktionär). Kortet är väl taget vid lagseriefinalen, eller?
Vad är det för ras på din ponny? Vilken klubb tävlar du för?

min tidaholmsgigg (eller rockard) nr 202, är verkligen supernöjd med den!
shoebox.msnw

jo, det är en tryckvagn, man skall t om kunna koppla in så, man kan få ut på dator hur man kört och vilka värden man fått, vilket tryck man har osv....liiite avancerat för mig.....men det går utmärkt att bara tranpa ner en pedal så man får det tryck man önskar :D

mellis skrev:
Nora, jag ser att bilden är tagen på Ekenäs terränbana...den där lilla söta hästen kommer jag ihåg! (Var där som funktionär). Kortet är väl taget vid lagseriefinalen, eller?
Vad är det för ras på din ponny? Vilken klubb tävlar du för?

Jaså, du var där? Jo det är från lagseriefinalen. Hästen är en shettis! Tävlade för Kågedalens RF, vi som vann så stort=) hehe! Det var verkligen en fin tävlingsplats...

Ojojoj! Det vore nåt för mina shettisar det! De skulle nog lägga sig ner och dö av skratt! :rofl:

Jag föredrog att rida på travarna - inte lika komplicerat. :D

oj de va grejer de!! Skulle kanske sats på en sådan att ha som promenadkörning när jag blir miljonär!! :)

Nora skrev:
Jaså, du var där? Jo det är från lagseriefinalen. Hästen är en shettis! Tävlade för Kågedalens RF, vi som vann så stort=) hehe! Det var verkligen en fin tävlingsplats...

Ja, jag var där och hjälpte till, men när precisionen var slut på söndagen så åkte vi hem direkt så jag har inte så stor koll på vilka det var som vann egentligen..! Men det var ju kul för er att det var ni, grattis!
Ja, Ekenäs är en jättefin anläggning, både för ridning och körning. Vi har sån tur att vi bor nästgårds, så vi brukar åka dit och träna med hästarna ibland.

mellis skrev:
Ja, jag var där och hjälpte till, men när precisionen var slut på söndagen så åkte vi hem direkt så jag har inte så stor koll på vilka det var som vann egentligen..! Men det var ju kul för er att det var ni, grattis!
Ja, Ekenäs är en jättefin anläggning, både för ridning och körning. Vi har sån tur att vi bor nästgårds, så vi brukar åka dit och träna med hästarna ibland.
Äsch, precisionen och dressyren var ju på lördagen förstås och maratonen på söndagen...är nog lite trött tror jag! :angel:

Tackar! Kör du eller hoppar du där då? Blev lite avis...jo vårt lag åkte närmare 200 mil tur och retur! Jobbig resa men det var värt det!

Nora skrev:
Tackar! Kör du eller hoppar du där då? Blev lite avis...jo vårt lag åkte närmare 200 mil tur och retur! Jobbig resa men det var värt det!
Oj, 200 mil...! Vi bor 1 mil ifrån!
:D
Vi åker dit ibland och lånar paddocken när vi rider dressyr eller hoppar. Den är så stor och bra. Vår halvfodervärd till vår ena häst har även börjat att hoppa några av terränghindren, men så modig är inte jag.
Vi kör även en del med hästarna, men tyvärr var det länge sedan vi var på terrängbanan och körde nu. Det krävs ju lite mer då, eftersom vi måste ha två bilar och kärror för att få med oss allt. Fast vi har varit där och kört på träningar och läger tidigare år.

Nackdelen med din vagn är när du ska köra vattenhinder i maraton. Då blir det tvärstopp.

jo jag vet :/ hade nån tanke på att man ev. kan borra upp hål längst ned på "burken" så att det blir lite bättre. kanske det går!?

Jag vill ha din ponny :) påminner ju om min, skulle bli ett vackert par! :banana:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
940
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
1 052
Senast: SiZo
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka