Bilder på era badrum

S

Supermoose

Nu ska jag snart äntligen dags sätta igång att renovera mitt badrum och jag behöver massor med tips och inspiration.

Så sätt gärna in bilder på hur det ser ut hos dig.

Mått på mitt badrum är på ett ungefär 1.40 x 2.0 meter, så ngra badkar eller likande kommer jag inte få plats med. men jag kikar gärna på era badkak på bilder ändå, det kan ju finnas andra detaljer i ditt badrum som faller mig i smaken.

Vill gärna ha en väggupphängd toalett, så finns det några nackdelar eller något speciellt jag bör tänka på när det gäller dessa så tar jag gärna råd.

Sv: Bilder på era badrum

Nu är ju mitt under konstruktion och lite större än ditt (3*3.5 m), men jag kanske kan bidra med inspiration iaf:

IMG_1057.jpg

IMG_1060-1.jpg

Det ska bli ett kurvigt badkar i hörnet mellan fönstret och duschen. Kommer imorgon;)
IMG_1062.jpg

IMG_1063.jpg

Kul att se :laugh:, härliga färger, skulle gärna ha dem men tror det blir lite för mycket för mitt lilla badrum. Det där kommer nog bli jättebra när det blir färdigt.

Migo - vad fint med växterna, ger sån mysig känsla.

Mitt är en helt annan stil, är på jobbet nu, så jag har bara tillgång till två bilder

Detalj.jpg

Badrum.jpg

Bredvid den låga glasväggen som syns till höger är toaletten, sen kommer en likadan hög glasmosaikvägg som är duschhörnan.

Skåpen är frostade glasdörrar och körsbärsträ.

Vägghängd toalett är jättebra, smidigt att städa runt och under. Tänk bara på att inklädnaden/skåpet ska lämna nån cm öppet nere vid golvet så man ser snabbt om det skulle bli nåt läckage.

*Lite knapplån*
Vilken kul tråd! Vi ska också göra om toan/badrummet (när det nu blir av) men jag tycker det är så supersvårt med vad man vill ha. Vi kommer ha kakel och klinkers i hela rummet. Jag vill inte ha något som vi tröttnat på om 10 år, för detta kommer säkert få sitta i "100 år". Det jag har föreställt mig i mitt huvud är vitt på väggen och mörkgrått på golvet. Enda nackdelen är att ALLA har det så (lite överdrivet kanske ;)). Jag tycker de där lite större vita plattorna är snygga på väggen, fast man kanske tröttnar på de också. Det är så svårt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Angående vägghängd toalett, vet ni om det är ett stort projekt att ändra från vanlig till vägghängd? Rören måste ju dras om på något sätt...
Egentligen skulle jag vilja ha en vägghängd, men det känns smidigast att bara sätta dit en vanlig där den gamla varit.

Vi har nyligen renoverat vårt badrum, ut med duschhörnan och in med badkar. Inget stort badrum, tror det är ca 2,5 x 2 meter.

badrum2.jpg

Foto taget från dörröppningen.

badrum.jpg

Foto taget inifrån, dörrkarmen skymtar till vänster i bild. Mitt emot toan, bakom dörren, finns ett fönster.

Som så många andra hade vi först planer på att ha grått golv, liknande skiffer, och vitt på väggarna. Men väl i affären insåg vi att det skulle bli så grymt trist iom att möblerna går i svart och vitt, så golvet fick bli turkost istället och det blev så satans fint :D Är riktigt nöjd med lilla badrummet.

kommer också ha kakel ochklinger i hela, har tänkt ungfär som dig, men som Spitiful Spirit säger kan det kanske bli lite tråkig, men jag tänkte lysa upp det hela med färgglada handukar och matta istället.
Turkostgolv ser fint ut men jag är säker på att jag skulle bli spytrött på det efter ett tag.

Egentligen vill jag ha ett badkar också men samtidigt lite mer plats för förvaring av något slag.

Spitiful Spirit jag gillar till handfatet med skåp, hur långt är det?

Exkta mått på mitt bad rum visade sig vara 197*157 cm.

formatet är längden rakt in från dörren kommer vara fritt, på högersidan så kommer först toalett, sedan handfat jämte därefter duschen där jag tänkte ha dörrar som man ställer in mot varandra/mot hörnet när duschen inte används.

Hela vänster väggen på 197 cm är fri, så handuks tork, någon/några upphängningskrokar och hylla eller skåp av någotslag där förrådet av schampo/andra produkter och hårblås och likande prylar kan förvaras samt gärna om möjligt rena handukar också.

Jag renoverade mitt badrum förra året när vi hade stambyte och designade det helt själv. Jag har inte heller något stort badrum, det får plats badkar men jag har valt att inte sätta in det. Det går att få plats med tvättmaskin och torktumlare också om man skulle vilja sätta in det, då behöver man bara montera ner väggskåpet så är alltid färdigförberett.

Jag är väldigt förtjust i svart och vitt och rostfritt (som synes) och har även samma färger i köket som också är ganska nyrenoverat. Jag hade tänkt ha handdukar i någon glad färg men det var riktigt snyggt även med vita eller bruna handdukar som jag har nu. Är jättenöjd med hur det blev!

IMG_0811.jpg

IMG_0808.jpg

/Erica

Exkta mått på mitt bad rum visade sig vara 197*157 cm.

formatet är längden rakt in från dörren kommer vara fritt, på högersidan så kommer först toalett, sedan handfat jämte därefter duschen där jag tänkte ha dörrar som man ställer in mot varandra/mot hörnet när duschen inte används.

Hela vänster väggen på 197 cm är fri, så handuks tork, någon/några upphängningskrokar och hylla eller skåp av någotslag där förrådet av schampo/andra produkter och hårblås och likande prylar kan förvaras samt gärna om möjligt rena handukar också.

Jag mätte nu och har samma mått på mitt badrum. Jag tror att du kommer få väldigt svårt att få plats med toalett, handfat och duschvägg på samma vägg. Nu har jag visserligen ett 60 cm brett handfat, men därefter är det bara drygt 60 cm kvar till väggen och det kan man inte få in en duschvägg på. Även om du har ett 40 cm brett handfat (= litet) så kan det bli knepigt att fälla ut duschväggen även om du bara tar 70 cm brett, min är 90 x 90 cm. Måste layouten vara så eller kan du flytta duschen till det hörn som min sitter på? Hett tips isåfall för badrummet blir mycket rymligare på så sätt.

/Erica

Vårt badrum ser exakt ut som ditt, vi hade också stambyte förra året =)
har dock bara en bild inlagd på nätet.
1046836173.jpg

Har sedan en vit kommod, vägghängd toalettstol och ett skåp - dessa saker på samma ställe som du. Hade badkar tidigare också, men så mycket rymligare med dessa glasdörrar som går att ha infällda också.

kommer också ha kakel ochklinger i hela, har tänkt ungfär som dig, men som Spitiful Spirit säger kan det kanske bli lite tråkig, men jag tänkte lysa upp det hela med färgglada handukar och matta istället.

Precis så har jag också tänkt mig! Då kan man byta handdukar och sånt efter årstid och humör.

Liknande trådar

Hemmet En spinoff på badrumstråden. Jag ska så småningom renovera mitt pyttelilla badrum och behöver tips på hur man kan göra. Badrummet är...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 212
Senast: tott
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 650
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar