Bilder på dyringarna från Elitauktionen

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Giantchill
  • Startdatum Startdatum
Sv: Bilder på dyringarna från Elitauktionen

Här är en av de ettåringarna vi köpte på kriterieauktionen förra året ( okt) lite skillnad, men några månader senare bara...

15817751.jpg

Den hasten hade med latthet platsat in pa en amerikansk auktion - ser pa bild mycket fint preppad ut (antar att detta var i smband med auktionen bilden togs och inte sag tva veckor senare)
Och jovisst - den ar aldre. Men den ser inte bara mer vuxen ut utan ompysslad (om vi nu diskuterar enbart ur visnings synpunkt) och jag kan inte tro att detta kommer enbart med alder. Har ju i det egna stallet tva aringar som ser betydligt mognare ut an trearingar etc.
Nar pa aret ar den fodd? Har svart att tro att alla dessa dyringar var fodda i Juni men uppfodare har ju haft otur innan..

Nagon som var uppe och sag de sma liven live?
Ger bilderna dem rattvisa?

Det är ulle.j och co som fött upp honom :love:
Visst är det en bild just för auktionen, men rent exteriört är han ju som han är..14 juni är han född :D

Snygg sak och ocksa fodd valdigt sent men ser anda ganska valutvecklad ut.
Jag menade inget negativt med att kortet var just for auktionen utan mer att det var sa han var preppad och inte att det var efer ytterliggare tva veckors puts pa hemmaplan (usch vad flummigt jag uttrycker mig hela tiden)

Jag förstår vad du menar...det är seriöst att se till att hästarna är både snygga o hanterade och visst blir man mer intresserad av dom när dom visas upp snyggt

15817752.jpg

Bara en tanke, (jag är helt oinsatt i trav) om de här nu blir kassa travhästar, blir de då såna som säljs för 5 papp som ridhästar?
Feting-förlust isåfall.

Inte en shysst stammad märr, den går nog ofta till avel. En hingst/valack kan nog hamna som ridhäst.

Okej, där ser man.
Hur vågar de då betala så mkt för tex en hingståring som sen blir valack och som visar sig inte hålla måttet?
Typ 1 mille + träningskostnader och allt de sen får är typ 5000 kr.
Fast det är ju värsta fall, den kan ju iofs bli asbra med.

De som köper såna här hästar räknar inte med att gå med vinst. Det är inte det det handlar om.

Det är KÄNSLAN och GLÄDJEN att eventullt få fram en topptravare, som hävdar sig i årgångsloppen.

Fast Kolgjini fanns väl med i listan av köpare?
Och han driver ju trots allt ett företag antar jag och då köper man knappast en dyyyr häst för att man ska bli glad?
Isåfall är det det konstigaste företags-tänkande jag någonsin hört talas om.

Men t ex Ludde har ju gott om andra inkomstkällor så han ser det nog som "riskkapital" att köpa en ettåring. Som med allt företagande ser man till att ha säkra inkomstbringande delar av verksamheten så att man kan förnya utan att gå i konkurs om det skulle skita sig.

Och han driver ju trots allt ett företag antar jag och då köper man knappast en dyyyr häst för att man ska bli glad?

Ludde köpte knappast för egen räkning. De flesta travtränare köper hästarna till sina kunder/hästägare.

När en tränare står som köpare till en häst på en auktion, så är det för hästägares räkning. De flesta tränare vill inte äga några hästar själva. Möjligtvis kan de vara delägare i någon häst.

Nog är hästköparna (alltså hästägare, inte tränare) väldigt duktiga affärsmän. De har ju såklart en verksamhet som drar in alla kulorna och som tillåter att hästdelen går med förlust. Det blir ju på ett vis ett skattefritt nöje om inte hästarna de köpt drar in storkovan då men det är ju såklart ett stort plus (och då kan man ju köpa lite fler dyringar på auktionen:D) Hade gjort preciiiis likadant om jag var en framgångsrik företagare med alldeles för mycket pengar på kontot :love: Man kan väl aldrig få nog av fina lovande unghästar??!

Mvh/Somi

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka