bilder på bakselen hmc

snigelfarmor

Trådstartare
här kommer lite utlovade bilder o mått.

mått stoppad del: 120
remmar till skaklar eller dragring: 70 cm
remmen över länden: 35-65 cm.
Tjocklek 5 cm/ 1 cm

Senast ändrad av en moderator:
Sv: bilder på bakselen hmc

snigelfarmor skrev:
här kommer lite utlovade bilder o mått.

mått stoppad del: 120
remmar till skaklar eller dragring: 70 cm
remmen över länden: 35-65 cm.
Tjocklek 5 cm/ 1 cm

Ohh en sån har jag precis köpt.... Men den va lite liten... -suck-
Skulle behöva 10cm till på remmen som går över länden. Att man aldrig lär sig att ta den större storleken om man är osäker! :crazy:

Vilken storlek har du? Cob? Full?

Senast ändrad av en moderator:

Vilken köpte du? shetland? :) Kan du inte hästens mått, det har man ju i ryggraden, eller i mobilen!

Min är full och är stor i strl. köpa?

snigelfarmor skrev:
Vilken köpte du? shetland? :) Kan du inte hästens mått, det har man ju i ryggraden, eller i mobilen!

Min är full och är stor i strl. köpa?

Ha ha... jag är ny på det där me bakselar (min första). Skänkte inte det en tanke att mäta hästen innan! :angel:
Köpte den där jag köpte vagnen å har inte använt den så jag tänkte kolla om jag bara kan byta till nästa storlek! :D
fast det beror ju på hur mycket det skiljer på resten av delarna! Det är bara den remmen över länden som var lite för kort! Resten var ju lagom! -typiskt- :crazy:

Vad vill du ha för din om jag inte kan byta?

Ja, den ser ju riktigt rejäl ut för att vara en så billig baksele!:) Kanske blir en sån till att börja med då.

Vilken storlek köpte du och vad har du för häst?

JennyK skrev:
Vilken storlek köpte du och vad har du för häst?

Köpt en strlk cob. Har en Haflinger av "mellan"storlek, D-ponny! Passade bra runt baken men var lite för kort över länden!

snigelfarmor skrev:
Vi kanske kan byta, om jag behövt en cob, vilket jag inte behöver.

Ha, ha nä då e ju ett byte inte så lönt! :D

Varför vill du inte ha din då?

För att jag köpte den när jag använde travselen. Nu har jag ju en komplett sele så då har jag dubbeluppsättning, plus att den inte matchar maratonselen eftersom den är brunfodrad.

snigelfarmor skrev:
Nu har jag ju en komplett sele så då har jag dubbeluppsättning, plus att den inte matchar maratonselen eftersom den är brunfodrad.

Aha!!! Nä man måste ju matcha! :D

Men du, vad är det för färg på din? Du kanske vill sälja den? Vad ska du isåfall ha för den?

JennyK skrev:
Men du, vad är det för färg på din? Du kanske vill sälja den? Vad ska du isåfall ha för den?

Ha-det visade sig att den passad iaf! *pinsamt*:o Fick hjälp av en gammal "hästakarl" igår å prova in den! Det var bara lite justeringar som vi missat! :angel:

Men den finns ju att beställa på http://www.lillhastenistav.se, tror den kostar 320 där... Den är faktiskt jättefin och den känns rejäl!

Blir lite billigare genom granngården. du slipper frakten på 100 från lillhästen tror jag. Den är väl värd sina pengar, för den är så billig!

Cämz-pinsamt, hur gick detta till? :)

/j

snigelfarmor skrev:
Blir lite billigare genom granngården. du slipper frakten på 100 från lillhästen tror jag. Den är väl värd sina pengar, för den är så billig!

Cämz-pinsamt, hur gick detta till? :)

/j

Pinsamt ja-de e bara förnamnet! :o
Nä det var så att vi tyckte att vi inte fick upp den ordentligt på länden utan den kändes för kort så den drog sig bakåt! Men då kom gubben som hjälpte oss fram till att om man justerade svanskapperemmen lite (ja fråga mig inte hur, han hade oxå lite problem me å få rätt på de) så gick det att fästa upp den ordentligt mellan två spännen så den inte kunde kasa! Samtidigt som han justerade remmarna på själva bakselen så den passade bra runt baken! Ibland är det bara till att inse att gammal är bäst! :D

fick en sån i julklapp stl full... den var på gränsen till för liten för min fjording. Remmarna att fästa i skakeln var väldigt korta.

Beppo skrev:
fick en sån i julklapp stl full... den var på gränsen till för liten för min fjording. Remmarna att fästa i skakeln var väldigt korta.

Korta??? Jag får fästa min i skakelfästet istället för bakselefästet på vagnen för annar blir det så mycket rem över! :o

märkligt... mina remmar går presic fram till ldragringen och jag har på absolut första hålet på remmen. inte alls mkt kvar att ta av. men när nya vagnen kommer så kan jag ju fästa den på skakeln... där den ska vara.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 368
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 275
Senast: kolblakkur
·
Träning Jag har ett sto som är 6 år men ganska mycket efter utbildningsmässigt. Hon är känslig men skarp. Det hade varit en del trassel vid...
2
Svar
31
· Visningar
7 498
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar