Bilder ifrån film?

Rumpnissen

Trådstartare
Ibland läser jag att människor har tagit kort ifrån filmer. Hur fasen gör man det? Alltså typ att man stannar filmen och vadå? :confused:

Någon som förstår vad jag menar?;)
 
Sv: Bilder ifrån film?

tar filmen på paus där det ser bra ut och du vill ha ett kort.
sen trycker på du print screen.
går in i ett bildhanterings program och trycker på ctrl + c så kommer bilden upp och då är det bara att klippa ut den (du tar kort på hela skärmen)
 
Sv: Bilder ifrån film?

I en del filmspelare så finns det en funktion att ta en bild på just den scen som visas
 
Sv: Bilder ifrån film?

Tja PowerDVD har den.
VLC har det också har jag för mig
 
Sv: Bilder ifrån film?

gå in i egenskaper för wmp, dra ner maskinvaruaccelerationen till minimum, sen kan du använda printscreen.
 

Liknande trådar

Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 409
Senast: Migo
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: tanten
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 690
Senast: cili
·
Mat Ibland när man läser recept står det inte om ugnstemperaturen avser varmluftsugn eller ugn med över- och undervärme. Fram tills min nya...
Svar
11
· Visningar
1 656
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp