Bilder från mobilen till datorn, JPEG istället för fil

Russis

Trådstartare
Hur får man bilderna man tar från mobilen till datorn att bli JPEG-bilder (eller jpg eller vad det heter :o ), och inte filer?

Jag har bluetooth och klickar man på bluetooth-ikonen kan man välja att ta emot en fil, och det är så jag gjort för att få in mobilbilderna i datorn. Men är det filer så blir det klrångel att titta på dem, samt att de inte går att ta in i bildprogram eller använda som visningsbilder på msn. Så nu undrar jag om, och i så fall, HUR man gör om dem till JPEG/annat så de kan användas t ex på msn.

De står som JPEG när de är i mobilen, men det är väl vid överföringen från mobil till dator som jag gör fel. Finns det nåt annat sätt än att ta emot en fil (om man går via bluetooth)?

Sv: Bilder från mobilen till datorn, JPEG istället för fil

JPEG är ett filformat, varje bild är en fil.

Det jag kan tänka mig har hänt är att du på något sätt tappat filändelsen, och då vet inte datorn hur den ska hantera filen. Det kan funka att bara lägga till filändelsen om du har tur. Tyvärr är nyare operativsystem utvecklade för klåfingriga idioter, så de har en tendens att gömma sådana saker som filändelse för att man inte ska kunna pilla på den. Gå i så fall in på "Mappalternativ" eller något sådant, och klicka ur rutan där det står att den ska gömma filändelser. Då ska du kunna se dem. Välj även att visa som detaljerad lista, då ser du betydligt bättre vad som egentligen händer.

Testa annars att öppna i Photoshop och välj "Spara som", se till att välja jpeg som format.

/Ida

Sv: Bilder från mobilen till datorn, JPEG istället för fil

Eller så öppnar man i Paint istället om man inte har potoshop :D
Så gör jag ^^

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 469
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag har en pocketbook och till den har jag fått en sladd för att föra över filer mellan dator och plattan när jag lånar eller köper...
Svar
4
· Visningar
556
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 819
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag kommer eventuellt behöva logga in på jobbets servrar via VPN och utföra lite uppgifter från sommarstugan d v s använder internet via...
Svar
13
· Visningar
1 192
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur