Bilder från Fornabodaritten!!!

Noteca

Trådstartare
Är det någon som tar illa upp över att vara med på någon bild så säg till så tas bilden bort.

Jag har nummer 26, red 50kmT. Fick dock inte ner pulsen efter ett häftigt upplopp i värmen. Men i övrigt var vi nöjda och glada och hästen var nollad i övrigt. :) Hade kommit 8 om det inte hade varit för hög puls.... :angel: :devil:

Tackar för en trevlig ritt! :bow:
Bilder: http://medlem.spray.se/anderswittur/

Sv: Bilder från Fornabodaritten!!!

Vilka trevliga bilder!
Jag som i min fantasi tänkt att jag skulle knata runt och knäppa lite kort fick inte kameran upppackat på hela dagen. ;)

Fina bilder, härligt upplopp. :love:

Vilket underbart väder och vilken härlig bana det såg ut att vara, dit vill jag nästa år. :love:

Jag blir sååå tävlingssugen så det bara skriker i tävlingstarmen... :p

Hehe! Heter det inte "Det är tanken som räknas"? :p ;)

Tackar igen för en trevligt arrangerad ritt! Väldans många plus för vatten och festisserveringen som var efter vägen! Väldigt uppskattat! :bow:

Förresten så var det inte bara du som inte fick allt som du tänkt dej. Hela våran dag var helt knasig. Började med att vi blev en timme sena sedan nån pappskalle krossat rutan på pappas bil så polisanmälan måste göras, sen kör vi va 7 mil fel pga att vi glömde en vägkarta hemma och tog fel väg... Var framme 15min innan besiktningen stängde... :smirk: :o Men med en snäll sambo och pappa så hann jag springa å pinka medans de besiktade och lastade ur och jag var sen på bangenomgång... Det gick det med! ;) :)

Senast ändrad:

Det var en lika härlig bana som det ser ut att vara! Jättefint! Jag ska klart tillbaka igen!

Tacka inte oss, tacka Arla, som sponsrade oss med så mycket Bravo-festisar. :)

Kul!
Jag har också lite bilder på gång, men det får bli i morgon.

Jag hade samma intention som CK. Tog några bilder kl.5 på morgonen i det vackra morgonljuset, sedan hann inte jag heller få fram kameran. Vilka fina bilder du har tagit.

Vore inte dumt om vi kunde få länka till detta från vår hemsida. Kanske är det fler som har fina bilder. Vi kanske kan få använda en del. Galadriel som gör vår hemsida tar nog gärna emot. www.nerikesdistansryttare.org

Vad roligt det var med ritten. Vilken tävlingsplats. Tänk all fantastisk utrustning, som att kunna gå runt på tävlingsområdet med en trådlös mikrofon och tala ut i högtalarsystemet och slippa vara inlåst i en speaker "bur".

Mycket tankar har man efter att ha fått provköra en ritt där. Det finns så mycket som kan utvecklas. Både i grind och med banor. Vi fick under tävlingsdagen kontakt med folk från trakten som var nyfikna och kom och tittade, som hade idéer om var nya slingor kan dras. Det poppade upp idéer om vackra platser som bara måste ridas förbi.

Dagen kändes bara mest rolig, även om missar kan få en deppig en stund.

Hälsning Maja

Såg alla dessa jättefina bilder och det var lika härligt och varmt som det ser ut.
Hinkade åt syrran som du jättefint fångat innan start nr. 20 på en svart travare, helt underbar bild! Glömde oxå kameran...typiskt...

Första tävlingen och det gick bra fram tills grinden och hästen var halt, tyvärr men det är sånt som händer....hoppas jag...nybörjare som man är...

Hoppas på bättre lycka nästa gång och likaså för dig!
Mvh Jessica

Det var en jätte fin tävlingsplats.. Vilka bra bilder du har tagit där!!
Mvh Jonna

Fina bilder du fått till också! Alltid skojjigt att kolla på bilder! :bump:

Visst kan du länka till sidan eller plocka bilder du vill ha, bara du anger fotografen Anders Wittur!

Kul att det kom nyfikna till platsen för att titta och kläcka ideer! Sånt är alltid kul! Bara bra om fler får upp ögonen för oss distansare! ;)
Tävlingsplatsen var ju perfekt, med allt så nära! Verkligen fiffigt att ha tävlingen där!
Det enda jag kan "klaga" på är att skyltningen utefter slingorna var krångliga med färgade skyltar istället för pilar, vissa var även svåra att se, men annars var allt bara bra! Jättetrevligt! :banana:

Du får gärna ta bilden på nr 20 om du vill använda den privat! Det är inte jag som fotat utan mion sambo Anders Wittur.
Tråkigt med hälta... Hoppas det inte är något allvarligt!

Ja, jag hoppas också på bättre lycka nästa gång, både för mig själv och er! :bump:

Noteca skrev:
Hehe! Heter det inte "Det är tanken som räknas"? :p ;)

Tackar igen för en trevligt arrangerad ritt! Väldans många plus för vatten och festisserveringen som var efter vägen! Väldigt uppskattat! :bow:

Förresten så var det inte bara du som inte fick allt som du tänkt dej. Hela våran dag var helt knasig. Började med att vi blev en timme sena sedan nån pappskalle krossat rutan på pappas bil så polisanmälan måste göras, sen kör vi va 7 mil fel pga att vi glömde en vägkarta hemma och tog fel väg... Var framme 15min innan besiktningen stängde... :smirk: :o Men med en snäll sambo och pappa så hann jag springa å pinka medans de besiktade och lastade ur och jag var sen på bangenomgång... Det gick det med! ;) :)

Vad skoj att det gick bra för er, trots allt strul!!! :banana:
Vilken bushärlig bild på upploppet :D

/Groomen som ska ha pisk.... :o :crazy: :o

Bra o bra vette 17, det hade kunnat gå bättre, speciellt med pulsen. Kanske hade vi klarat att bli godkända om vi inte gjort upploppet... Men det var ju en chansning som nästan höll... 66 i puls är retsamt, men sånt man får ta! Vi hade trots allt en trevlig dag! Jag är glad att hon var nolla i alla veterinärgrindar iallafall!

Noteca skrev:
Visst kan du länka till sidan eller plocka bilder du vill ha, bara du anger fotografen Anders Wittur!

Kul att det kom nyfikna till platsen för att titta och kläcka ideer! Sånt är alltid kul! Bara bra om fler får upp ögonen för oss distansare! ;)
Tävlingsplatsen var ju perfekt, med allt så nära! Verkligen fiffigt att ha tävlingen där!
Det enda jag kan "klaga" på är att skyltningen utefter slingorna var krångliga med färgade skyltar istället för pilar, vissa var även svåra att se, men annars var allt bara bra! Jättetrevligt! :banana:

Vad tråkigt att det var svårt att se skyltarna. Vad var det som var problemet med att se dem? Så att vi kan ta lärdom till en annan gång.

För de som inte var där och vet så använde vi oss av markering enligt TR. Skyltar med vitt för vänster, rött för höger och gult för rakt fram. Skyltarna var i A4 format. Vi föredrar denna typ av markering framför pilar (som i nya TR verkar vara det mest nämnda). Detta för att det är svårare för oinsatta att hitta på bustrick med markeringarna. En röd skylt kan inte genom att vända på den bli till en vänstersväng t.ex.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Ja, mest är det väl för att jag är van med annan typ av skyltning, har bara ridit efter pilar eller liknande. Endel satt lite skymda i buskage och jag såg de inte förns jag var alldeles intill. Men kan hända att jag bara var ouppmärksam och red så pass fort att jag inte han se dem i farten? Jag red fel ett antal gånger men det gick ju bra endå tillslut, även om jag inte blev godkänd i mål.
Den markering som jag tyckte var mest krånglig var den som satt uppe i ett träd, eller mellan två träd, småsmå vita lappar med klädnypor. De såg inte jag och red fel, var flera än jag som missade dem. Kanske skulle det varit bra med en stor gul på marken också? Jaja, jag är nöjd med tävlingen annars! :bow:

Här uppe brukar vi ha färg + pilar. Skyltarna är utformade som trekanter som ser ut som pilar och är färgade i resp färg. Gult för rakt fram, vitt för vänster och rött för höger.
Fungerar jättebra tycker jag.

Liknande trådar

Distans Nu har vi fått ut våra bilder från Sydnärkeritten! Som vanligt, säg till om du inte vill vara med på bild, eller om du vill låna en...
2
Svar
20
· Visningar
4 808
Senast: Noteca
·
Distans Ja, ni kan väl det här redan om att säga till om ni inte vill vara med eller om ni vill låna någon bild! Vi i Team Lönnroos tackar...
Svar
15
· Visningar
2 096
Senast: Noteca
·
Distans Jahapp, här kommer dagens skörd av bilder från A9-ritten!:bump: Som vanligt, vill du låna någon bild så säg till först, och finns du...
Svar
11
· Visningar
2 335
Senast: rachan
·
Distans Många bilder blev på oss från Baståsens RK, men vi försökte få med så många andra ekipage vi kunde! Kolla in om du är med, och vill du...
Svar
6
· Visningar
1 553
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka