Bilder från Fornabodaritten!!!

Sv: Bilder från Fornabodaritten!!!

Vilken sorts skyltning man använder har ju lite att göra med hur banan och närområdet ser ut.
På mer tätbefolkade områden så kan det ju vara vanskligt med snitslar eller den sorts pilar som lätt kan riktas om, eftersom det går omkring en massa "skojare" som gärna ändrar på pilriktningen eller drar bort snitslarna.

Själva har vi flera olika sorters markeringar på vår ritt.
Kalk funkar bra överallt där man kommer fram med bilen. Kalken behöver man inte heller plocka bort efter ritten. Rätt skönt för funktionärerna.
Skyltarna är bra för att förtydliga där det är dags för svängar eller för att bekräfta att ryttaren slagit in på rätt väg.

Lite svårighetsgrad tycker jag väl att det ska vara på en distansritt och det säger jag trots jag själv är mästare på att ta fel väg. Rider man fort eller har för trevligt ridsällskap på att man snackar på och inte är uppmärksam så är det lätt att rida fel.
Samtidigt brukar det vara väldigt många som INTE rider fel, och då kan det ju inte vara skyltningen som det är fel på...

Däremot är det jättetrist om skyltar trillar ner i diket, eller om någon med flit grejar med markeringarna, får då har man ju inte en ärlig chans.

Sv: Bilder från Fornabodaritten!!!

Jag håller fullt med dej om att det ska vara lite hjärngympa att hitta vägen, man ska ju inte bara "åka" runt banan, samtidigt får det ju inte vara FÖR svårt. Men SÅ svårt tycker jag inte att det var på Fornaboda! Som du själv sa så är det lätt at missa om man snackar eller rider på fort.
Annars är ju den typ av skyltning som Cosmic Queen nämner ganska bra.
Men som sagt, jag är överlag MYCKET nöjd med erat arrangemang! :bow: :bump:

Liknande trådar

Distans Nu har vi fått ut våra bilder från Sydnärkeritten! Som vanligt, säg till om du inte vill vara med på bild, eller om du vill låna en...
2
Svar
20
· Visningar
4 808
Senast: Noteca
·
Distans Ja, ni kan väl det här redan om att säga till om ni inte vill vara med eller om ni vill låna någon bild! Vi i Team Lönnroos tackar...
Svar
15
· Visningar
2 096
Senast: Noteca
·
Distans Jahapp, här kommer dagens skörd av bilder från A9-ritten!:bump: Som vanligt, vill du låna någon bild så säg till först, och finns du...
Svar
11
· Visningar
2 335
Senast: rachan
·
Distans Många bilder blev på oss från Baståsens RK, men vi försökte få med så många andra ekipage vi kunde! Kolla in om du är med, och vill du...
Svar
6
· Visningar
1 553
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka