Status
Stängd för vidare inlägg.
img_20160115_143628_569951439606ee1e3fbd7a03.jpg

Sista fotot på älskade Gullan. Det blev ett kort besök här i tråden :heart:cry:

:cry: :heart

Tack alla :heart nu försöker jag se frammåt men det är inte lätt. Han var verkligen mitt allt :heart

Men måste försöka ta mig samman på något sätt. På fredag är det tanken att vi ska hämta en kattunge. Sjukt dålig timing men Gullans bottgång var inget jag egentligen räknat med :cry:

Tack alla :heart nu försöker jag se frammåt men det är inte lätt. Han var verkligen mitt allt :heart

Men måste försöka ta mig samman på något sätt. På fredag är det tanken att vi ska hämta en kattunge. Sjukt dålig timing men Gullans bottgång var inget jag egentligen räknat med :cry:
Kanske är det väldigt bra timing att det är nu ni ska hämta en liten kattunge? När min fina Ellen gick bort så var det en väldig tröst när jag hittade/bokade Luna och kunde fokusera på henne. Ingen kan ersätta Ellen, men nu när jag känner min nya lilla flicka så kan ingen ersätta henne heller. Så kanske är ett nytt litet liv bra för att distrahera dig lite från sorgen?
Dessutom finns det inget i hela världen som lockar fram ett leende så enkelt som en busig kattunge.

Tusen kramar till dig! Din Gullan var verkligen en fin kise. :heart

Beklagar så! :heart Hade läst om Gullans problem lite innan med på sibbeforumet på facebook och han verkade vara en underbar personlighet!

Kan även instämma med Caoimhe, det kanske var en mening med att ni skulle hinna boka en kattunge innan ni fick det tråkiga beskedet ? Ingen kan ju någonsin ersätta Gullan men det kanske kan lindra sorgen lite med en liten knatte som far runt och tycker att livet är alldeles underbart och som pockar på uppmärksamheten. Jag vet hur jobbigt det är att förlora en kär vän, jag har varit med om det allt för många gånger, men det har lindrats något när man har haft en liten en (eller en stor en) att ösa kärlek över :heart

Lycka till med den lilla/lille och jag beklagar än en gång!

Usch det har blivit alldeles för lite fota av de senaste månaderna men det är inte det lättaste under den mörka årstiden ^^ Idag fick det dock bli en liten fotosession igen även om fröken Luna inte tyckte det var det roligaste matte kunde hitta på :meh: Till mitt försvar så hade vi dock lekt en bra stund innan därav den något statiska pälsen som tillkom när hon for runt på golvet och under möblerna :D

Den här är dock sedan tidigare i vintras, innan vi fick all snö. Lunas absoluta favoritplats :heart
*Jag är uttråååååkad....*
pUUHaBi.jpg

och så några av bilderna från idag :)
vooQzAh.jpg

DVkXnvD.jpg

Så himla trist med Gullan @Lii , han var verkligen jättefin! Har till och från följt hans bilder på kattforum, och alltid varit så imponerad av både hans fantastiska look och din fotografförmåga. Hoppas att den nya förmågan ska kunna ge lite glädje i sorgen, och att vi får följa hens uppväxt framöver :)

Åh ja, jag hoppas verkligen att jag orkar ta in Rurik i mitt hjärta!

Fotade Lillfisken med nya studiobelysningen igår. Inte helt nöjd, men så är det också första gången jag fotar med andra lampor än dom i taket. Det ska nog bli bättre framöver ju mer jag testar och lär mig :)

12474077_1123025647716961_5034731221975376714_o.jpg
Jag tycker du har lyckats bra med ljussättningen :)

Åh ja, jag hoppas verkligen att jag orkar ta in Rurik i mitt hjärta!

Jag tycker du har lyckats bra med ljussättningen :)
Det tror jag absolut att du kommer! Inte konstigt om det inte känns så nu, när allt skett så plötsligt, men den lille filuren kommer med största säkerhet hitta en väg in i hjärtat :)

Hade velat ha lite bättre ljus underifrån, nu blev det väldigt mycket från ovan eftersom jag inte kunde sänka stativen mer och inte hade något tillräckligt högt att sätta katten på. Men jag kanske är onödigt kritisk ;)

Det tror jag absolut att du kommer! Inte konstigt om det inte känns så nu, när allt skett så plötsligt, men den lille filuren kommer med största säkerhet hitta en väg in i hjärtat :)

Hade velat ha lite bättre ljus underifrån, nu blev det väldigt mycket från ovan eftersom jag inte kunde sänka stativen mer och inte hade något tillräckligt högt att sätta katten på. Men jag kanske är onödigt kritisk ;)
Med tanke på att katten kollar uppåt tycker jag den där ljussättningen fungerar bra :) Men självkritisk är man alltid!

Otroligt vackert foto @Lii :love:
Jag beklagar också din förlust, men hoppas och tror att er blivande familjemedlem kommer ljusa upp sorgen för er :heart

Lilla Luna(r)storm har tyckts ärva "det finns inget plats för människan"-genen.
CZMdLSWWkAAUgfB.jpg

Angående boken på bilden nedan så måste jag försvara mig lite. Jag ville läsa roande recensioner. Luna tyckte att jag var elak och lade sig på tangentbordet.
CZMdWQOWAAAltq-.jpg

CZMdOnPWkAAuVYf.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
283
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
357
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
683
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30