Septicemia
Trådstartare
Den 25:e juni fick jag en stor men väldigt välkommen överaskning. Fast visst, misstänkte jag vid ett flertal tillfällen att något inte stod "rätt" till med Kaos mage men ingenting hände. Sedan, i måndags eftermiddag när jag kom hem från Börjes, så skuttade 3 små ungar glatt runt i buren och Kaos mage hade minskat rejält.
3 små underbara varelser minst sagt.
När jag tittade lite närmre på Immas mage (Kaos och Imma är syskon, köpta tillsammans) som inte var hälften så stor, men kändes på samma vis. Hon var också gravid. Och igår eftermiddag föddes ytterligare en bäbis, dubbelt så stor som de andra ungarna.
Anledningen till ungarna är antagligen att mina honor gick lite för länge med sina bröder. Som tur väl är så mår båda mammorna utmärkt och ungarna är också helt friska.
Här kommer bilder på smågrisarna!
Skrik,Panik och Zero vilar i en hög.
Nyfödd Monster (varför det är så lite spån just där vet jag faktiskt inte, resten av buren har massvis med spån *så alla slipper kommentera detta* )
Monster 1 dag gammal
Monster leker glatt på lekplatsen, men det är lite krångligt med balansen...
Tittut! (Monster)
Bäst att vila lite (Monster)
Skrik springer runt och utforskar allting
Skrik "tvångsfotas"
Forts. nästa inlägg
3 små underbara varelser minst sagt.
När jag tittade lite närmre på Immas mage (Kaos och Imma är syskon, köpta tillsammans) som inte var hälften så stor, men kändes på samma vis. Hon var också gravid. Och igår eftermiddag föddes ytterligare en bäbis, dubbelt så stor som de andra ungarna.
Anledningen till ungarna är antagligen att mina honor gick lite för länge med sina bröder. Som tur väl är så mår båda mammorna utmärkt och ungarna är också helt friska.
Här kommer bilder på smågrisarna!
Skrik,Panik och Zero vilar i en hög.
Nyfödd Monster (varför det är så lite spån just där vet jag faktiskt inte, resten av buren har massvis med spån *så alla slipper kommentera detta* )
Monster 1 dag gammal
Monster leker glatt på lekplatsen, men det är lite krångligt med balansen...
Tittut! (Monster)
Bäst att vila lite (Monster)
Skrik springer runt och utforskar allting
Skrik "tvångsfotas"
Forts. nästa inlägg