Bildbomb. Lisa & Bella med Globusrockard

Sv: Bildbomb. Lisa & Bella med Globusrockard

Tackar o bugar!

Det var 25 år sedan sist som jag själv körde mycket! Så därför lät jag en mer proffsig inkörare göra jobbet. Lite med tanke på att han är så ung, och jag ringrostig. Vill inte förstöra honom (mer än nödvändigt!:angel:)! Visade sig att jag o Christell var gamla bekanta sen 80-talet. KUL!! Christell har på "äldre" dar gått över till travet. Shiloh var första halvblodet hon kört in, och det har gått fantastiskt bra! Jag är helnöjd!...och Shiloh trivs verkligen! Jag har bestämt mig för att stå kvar hos Christell m. Shiloh t.v. Hon har flera unghingstar/valacker = buskompisar!;) + vi har himla kul ihop! + jag kan få körhjälp!! + hon har "travbana" som går runt ägorna!

Shiloh har inga som helst problem med att svänga med vagnen! Han bryr sig inte alls om skaklar el. att något slänger o dinglar. :cool:

Bra att ni trivs! Det är ju grunden till att gott! :)
Vad jag menade med svänga var att hästen trampar över så där snyggt m frambenen... och vänder vagnen snävt med hjälp av skacklorna... Meja har haft lite svårt för det, hon har velat "dra" vagnen runt... men nu har poletten trillat ner på henne!

Vad jag menade med svänga var att hästen trampar över så där snyggt m frambenen... och vänder vagnen snävt med hjälp av skacklorna...
Precis så gör Shiloh! Lite som bakdels-vändning, kan man säga:idea:!?

Förresten.. det där med att trivas är A och O! Jag flyttade Shiloh till ett nytt stall, lördag 1/9! Efter 1½ vecka, på tisdagen var jag o min 16-årige son (som har diagnosen autism) o "hälsade" på Shiloh.
Det första sonen sa: Mamma....Shiloh mår inte bra! Han ser ledsen ut!!
Och visst hade han rätt! Dagen efter åkte jag upp till Shiloh. Jag kan säga att det var absolut inte samma häst längre! Gnistan i ögonen var helt borta! På torsdagen flyttade jag tillbaka honom till Christell igen. Tack o lov hade hon plats till oss! Tog en vecka, men nu är Shiloh sitt gamla jag igen! :rofl:

Precis så gör Shiloh! Lite som bakdels-vändning, kan man säga:idea:!?

Förresten.. det där med att trivas är A och O! Jag flyttade Shiloh till ett nytt stall, lördag 1/9! Efter 1½ vecka, på tisdagen var jag o min 16-årige son (som har diagnosen autism) o "hälsade" på Shiloh.
Det första sonen sa: Mamma....Shiloh mår inte bra! Han ser ledsen ut!!
Och visst hade han rätt! Dagen efter åkte jag upp till Shiloh. Jag kan säga att det var absolut inte samma häst längre! Gnistan i ögonen var helt borta! På torsdagen flyttade jag tillbaka honom till Christell igen. Tack o lov hade hon plats till oss! Tog en vecka, men nu är Shiloh sitt gamla jag igen! :rofl:

Åhhh... dom är fantastiska, de autistiska barnen... de har liksom ytterligare en dimension som vi andra inte har...
Jag har varit "uppstallad" på ett stall m en autistisk pojke, han var helt underbar med djuren! Han hade en känsla för hästarna som ingen annan kunde uppbringa...!

Håller med! Min son ser detaljer vi andra inte lägger märke till, och har en speciell känsla för djur. Han älskar djur! Ser gärna djurprogram, och i skolan har han gjort många skriv-arbeten om olika djur. Nu går han Naturbruk med djurvård, NV-inriktning i Svalöv. Ska kanske tillägga att han har högfungerande autism.
När han var liten gick han o red på HBG´s ridskola. Han hade alltid samma sura o "vresiga" ponnyvalack. Men de två var på samma våglängd, totalt. Aldrig en sur min när sonen skulle hantera honom! Tyvärr blev han tilldelad "fel" ponny en gång. Då ville han inte rida mer! :crazy:

Jamen då så, vet du bara vad som är fel så antar jag att kommer rättas till så småningom! Huvudsaken är att man vet om det, de flesta gör ju inte det.

Kul att det fungerar att köra russet också, och jag vill visst se bilder på fjorden! (utan att komentera selningen ;))

Men gud så söta de är! :love: Vilket tjusigt ekipage! Duktig dotter du har! :) Vad är det för märke på vagnen?

Men gud så söta de är! :love: Vilket tjusigt ekipage! Duktig dotter du har! :) Vad är det för märke på vagnen?

Tack! Jag och Bella är ettfint ekipage tyck jag ochså.
Jag och Bella har det bara rolit.:)

Hej Lin! Vet du om att du är lika underbart söt som din ponny???

Ni ser ut att ha så trevligt tillsammans också - jag ska heja på dig om du ställer upp i SM sedan. Men tyvärr är jag inte rätt person att svara på hur du ska träna, så jag hoppas att den du ställde frågan till kan svara... :bump:

Du ska träna mycket halter, och att hon alltid lyder din röst och går dit du styr. Ska du ge dig ut och tävla nästa sommar ska du försöka hitta någon som kan träna er.

Här får du en länk till det dressyrprogram som kördes detta års SM för ungdomar.
med ritad väg: http://home.swipnet.se/sm5piz/drive/700/529c.pdf
Programmet i ord: http://home.swipnet.se/sm5piz/drive/700/529b.pdf

Här är det program man börjar tävla med Lätt svenskt dressyrprogram nr 2
http://home.swipnet.se/sm5piz/drive/700/507b.pdf

Är du inte rädd att dottern ska bli sparkad? Hon sitter helt oskyddad i den lilla vagnen. Hästen kan träffa henne i magen ansiktet om den slår! Jag skulle inte köra en så pass stor häst i den lilla vagnen.
Jag vet vad som kan hända när en häst blir lite glad och skuttar till. Kommer den då över skakeln så börjar den slå heldlöst. Har haft hästar som sparkat sönder hela framstammen på våra säkra inkörningsvagnar. Då har jag varit mycket glad att vi har haft en hög framstam som är "krock" testad. Risken att hästen kommer över skakeln är stor när skakelfästet på selen är så lågt som det är på en loksele och vagnen är oxså byggd med väldigt låg skakel.

Att selen är på tok förliten för båda hästarna verkar du har förstått så det låter jag bli att komentera;).
/M

du loch vart har ni köpt vagnen?
pm.a om du vill.
en kompis letar efter en sån
fina bilder tycker jag, man ser verkligen hur lyrisk flickan är.

Nä, jag är faktiskt inte rädd för det som du väl säkert redan förstått! :)
Däremot är jag rädd när hon är på träning eller tävling på klubben med hästar vi inte känner och som vi inte vet hur de reagerar i olika situationer... :crazy:

Skackeln är ställbar. Utrustningen är, som sagts, inte tillpassad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka