Bild via mail

C

Clintan

Jag har ofta lagt in bilder i mina mail (ej bifogad fil), men när jag skulle göra det idag så gick det inte att klicka på Infoga - Bild. Bild är släckt. Vad är det som har hänt? Någon som har ett tips? Hoppas ni förstår vad jag menar. Använder Outlook.
 
Sv: Bild via mail

Sätt markören i själva mailet, alltså där du skriver. Om jag hade tex markören i ämnesfältet och sedan gick på infogamenyn, då var alla menyer gråa...sedan ställde jag markören i skrivfältet, då gick det infoga..Annars har jag ingen förklaring..
 
Sv: Bild via mail

precis som föregående talare sa kan det bli problem beroende på vart man har markören. Men.... det kan även bero på om det är ett mail du svarar på och mailinställningarna, alla mail man besvarar går inte att klistra in en bild i.
 
Sv: Bild via mail

Kolla att mailet står som HTML och inte oformaterad text. Går inte lägga en bild som text...
 
Sv: Bild via mail

Du har alldeles rätt :) . Det var där problemet var. Tack.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
628
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: SaraXX
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp