bild på hemsida

Sv: bild på hemsida

För att det inte uppmärksammas? För att inte alla inlägg (diskussions- som foto) inte granskas och godkäns innan de publiceras?

Det är min kvalificerade gissning utan att veta hur många gånger du trianglat och rapporterat dessa förmodade övertramp.
 
Sv: bild på hemsida

Det är klart att du inte får publicera bilder som inte är dina. Men det har du ju redan fått svar på. Lite OT, men jag hoppar högt när kaninerna omnämns som "bäbisar". Kaniner får ungar, inte bäbisar. Det kanske bara är i min värld men jag inbillar mig att baby är en mänsklig avkomma. Hästar får föl, hundar får valpar, får får lamm och kaniner får ungar.
 
Sv: bild på hemsida

det är ingen som bråkar om en bild på en kanin.
jag har bara frågat vad som gäller så jag vet.
har fått tillåtelse förut att anv den, en muntlig sådan så det gäller ju men svårt att bevisa.
jag var bara intresserad av vad lagen säger så man vet i fortsättningen och kan tala om för andra som kanske frågar.
aldrig fel att veta för mycket om sånt.
däremot håller dessa två på med förtal och trackasserier mot mig.
jag har tagit bort bilden (fast jag fått tillåtelse förut) för att slippa få massa skit de kan hitta på om mig.
jag ska inte ge dem en enda liten gnutta till nåt som ev kan tolkas som nåt olagligt mm.
håller jag mig helt korrekt är de bara dem som åker dit i slutänden.
jag har sparat allt de skrivit, och det är inte snälla saker.
vad har de för att försöka bedriva häxjakt på mig?
jag bara undrar.
men som jag sa, jag håller mig helt korrekt och laglig och låtsas som om de inte finns så är de bara de själva som åker dit sen om det blir rättsliga följder.
jag går inte in på det hela här, det är för stort och då har ju jag snackat som kan missuppfattas.
tackar så mycket för snabbt svar, nu vet jag hur jag ska göra.
ha en fin kväll :bump:
 
Sv: bild på hemsida

Eftersom jag inte vet hur man resonerat tidigare på forumet om stulna bilder. Det är lätt att rycka på axlarna som användare när man tidigare har trianglat och skickat pm om annat utan reaktion. Dialogen uteblir och då slutar åtminstone jag triangla.
 
Sv: bild på hemsida

det är ingen som bråkar om en bild på en kanin.
jag har bara frågat vad som gäller så jag vet.
har fått tillåtelse förut att anv den, en muntlig sådan så det gäller ju men svårt att bevisa.
jag var bara intresserad av vad lagen säger så man vet i fortsättningen och kan tala om för andra som kanske frågar.
aldrig fel att veta för mycket om sånt.
däremot håller dessa två på med förtal och trackasserier mot mig.
jag har tagit bort bilden (fast jag fått tillåtelse förut) för att slippa få massa skit de kan hitta på om mig.
jag ska inte ge dem en enda liten gnutta till nåt som ev kan tolkas som nåt olagligt mm.
håller jag mig helt korrekt är de bara dem som åker dit i slutänden.
jag har sparat allt de skrivit, och det är inte snälla saker.
vad har de för att försöka bedriva häxjakt på mig?
jag bara undrar.
men som jag sa, jag håller mig helt korrekt och laglig och låtsas som om de inte finns så är de bara de själva som åker dit sen om det blir rättsliga följder.
jag går inte in på det hela här, det är för stort och då har ju jag snackat som kan missuppfattas.
tackar så mycket för snabbt svar, nu vet jag hur jag ska göra.
ha en fin kväll :bump:

det är tråkigt om de driver någon häxjakt på dig men jag hoppas verkligen vår rättväsende inte prioriterar ett fall om en kaninbild :mad:, det finns betydligt viktigare saker att lägga de resurserna på!
 
Sv: bild på hemsida

Lite OT, men jag hoppar högt när kaninerna omnämns som "bäbisar". Kaniner får ungar, inte bäbisar. Det kanske bara är i min värld men jag inbillar mig att baby är en mänsklig avkomma. Hästar får föl, hundar får valpar, får får lamm och kaniner får ungar.
Men kära nån....jag säger bebisar om de flesta djur. Tex så brukar jag säga att mitt sto väntar bebis, jag har nyss haft valpar och de kallade jag för bebisar. De är ju bebisar!!

Det engelska ordet baby står för ett nyfött däggdjur.
Källa: http://www.hyperdictionary.com/search.aspx?define=baby

På svenska är det kanske betäckningen för en nyfödd människa, men som slang är det helt ok att använda bebis till annat än människor.
 
Sv: bild på hemsida

eftersom hon skickat dem till mig och jag hade dem ute då och det var ok innan hon började hata mig av nån anledning.
Fast då anser jag att det är ok att använda den. Hon har genom real handlande tillåtit dig att ha bilden på din hemsida. Tillåtelse behöver inte vara skriftlig eller ens muntlig. Det kan vara en nickning eller en handskakning också. Och genom att inte protestera eller säga någonting under en längre period är också att godta som om man har tillåtelse. Hon har ju vetat om att du har haft bilden uppe men inte sagt någonting, då anser jag att hon genom sitt handlande har gett dig tillåtelse till att ha bilden där.
 
Sv: bild på hemsida

det är tråkigt om de driver någon häxjakt på dig men jag hoppas verkligen vår rättväsende inte prioriterar ett fall om en kaninbild :mad:, det finns betydligt viktigare saker att lägga de resurserna på!

nu förstod jag inte vad du menade.
kan du förtydliga så kan jag kanske svara på det :)
 
Sv: bild på hemsida

Fast - ursäkta om jag trampar på någon tå - då har det sannolikt varit frågan om rent tyckande. Rent rättsligt är det INTE OK.


Mkt möjligt. Då avhandlades det bilder på en häst och tråden var lång. Men som sagt jag vet inte bara återger vad jag läste där och då. Och om jag inte minns fel så var det flera "kunniga" med, men iofs så kanske texten i emailet sade ngnting som gjorde det mer tydligt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: bild på hemsida

det är tråkigt om de driver någon häxjakt på dig men jag hoppas verkligen vår rättväsende inte prioriterar ett fall om en kaninbild , det finns betydligt viktigare saker att lägga de resurserna på!

nu förstod jag inte vad du menade.
kan du förtydliga så kan jag kanske svara på det :)

tror jag föstår vad du menade nu.
nej det rättsliga gäller inte en bild på en kanin, det är helt andra saker.
det gäller förtal, stöld och trackasserier av mig men handlar inte om kaninen.
det var bara det att sen de börjat med detta så var det inte ok att anv den bilden längre och jag undrade bara vad lagen säger.
ett godkännande har jag ju att få anv den, muntligen iofs.
jag har tagit bort den då jag inte tycker det är värt att få skit för småsaker.
var bara nyfiken på vad lagen säger i såna ärenden så man vet hur man ska förhålla sig till sånt i framtiden, man kanske måste se till att få skriftliga godkännanden.
kan ju vara bra att veta.
tror att det var det du kanske missuppfattade, det skrivna ordet är ju lättare att missförstå än när man pratar med någon.
hej hopp :)
 
Sv: bild på hemsida

Fast då anser jag att det är ok att använda den. Hon har genom real handlande tillåtit dig att ha bilden på din hemsida. Tillåtelse behöver inte vara skriftlig eller ens muntlig. Det kan vara en nickning eller en handskakning också. Och genom att inte protestera eller säga någonting under en längre period är också att godta som om man har tillåtelse. Hon har ju vetat om att du har haft bilden uppe men inte sagt någonting, då anser jag att hon genom sitt handlande har gett dig tillåtelse till att ha bilden där.
Ja, det kan man ju tycka, men avtal kan ju se ut på många sätt och vara långa, eller korta osv. Så finns inget tillstånd så är det bara att ta bort bilden.
 
Sv: bild på hemsida

det är tråkigt om de driver någon häxjakt på dig men jag hoppas verkligen vår rättväsende inte prioriterar ett fall om en kaninbild :mad:, det finns betydligt viktigare saker att lägga de resurserna på!

Om det varit en bild på en häst då? Eller en människa?

Man FÅR INTE publicera bilder man inte har rätt att publicera, punkt.
 
Sv: bild på hemsida

Ja, det kan man ju tycka, men avtal kan ju se ut på många sätt och vara långa, eller korta osv. Så finns inget tillstånd så är det bara att ta bort bilden.
Du har nog missat vad jag skrev. Jag skrev ju att personen har lämnat ett tillstånd genom realhandlande!!

Sen kan vi tycka och tro vad som helst. Men det är bara de som sitter i domstolen som vet hur utgången blir. Ingen idé för någon att spekulera.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp