bild på er prestige dressyrsadel

Martina_m

Trådstartare
Är det någon här som har en brun (tabacco) sadel från prestige?

Finns ju bara i svart och tabacco, men hur mörk/ljus är tabacco egentligen?

Hade varit jätteglad om ni vile lägga en bilder på er sadel.

Sv: bild på er prestige dressyrsadel

Leonardo D, nya färgen snart 1 år gammal:

160407022.jpg

ser ljusare och rödare ut än den är pga ljuset men var den enda bilden jag hade som man såg hela sadeln på. skulle säga att den nu är mörkt tobaksbrun med en röd ton. här är en bild där färgen är mer korrekt. från första gg jag red i sadeln, så den har mörknat lite till:
IMG_0418.jpg

Venus D, gammla färgen, säkert 5 år:

Kopi1avImage026.jpg

prestigevenusd026_annons.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y220/xxwitchxx/IMG_1303.jpg

Är du väldigt intresserad så kanske jag kan knäppa några bättre kort på Leonardo'n i morn... :p

Rigtigt snygg färg på den nya! Men gillar även den äldre. Jag är mest bara intresserad av vilken brun färg den egentligen är. Mitt mål är att skaffa mig en brun sadel för det är så snyggt! Och gillar när det går lite åt rött. men får inte vara för ljusa.

Hur är de att rida i? (båda modellerna)

Jag fick för mig att Prestige fanns i mörkare brun? :(

Jag har en mörkare brun hemma just nu, kan kanske ta kort på den också. Den är även brunare och inte lika rödaktig.

nej det gör den inte. har sett några urgammla modeller som finns i brunsvart, ser mer svart än brunt ut. men dom är som sagt urgammla.

här är bilder på min från i dag:

Bild002-1.jpg

Bild004-1.jpg

Bild005-2.jpg

Bild006-1.jpg

Fast färgen på din är riktigt snygg den med :d brukar inte vara så förtjust i rödbrunt annars.

vill du ha en mörkbrun sadel så är det ju bara att köpa en kalvläder-modell och dränka den i olja.... har sett såna som varit väldigt mörkbruna. tycker själv det är fult att göra så för bossorna är ju i vanligt läder så dom mörknar inte...så då blir sadeln tvåfärgad...

Okey så ser den sadeln ut som jag har hemma, behöver inte ta kort på den då.. Det är en riktigt snygg färg.

Den är riktigt snygg!

Har sett äldre mörkbruna, men det är en hyfsat ny sadel jag är ute efter.

Är det Prestige stigläder du har till?

Dränka en sadel, eller annat läder för den delen, i olja skulle jag inte rekommendera.

Lädret tar inte skada av det... Det är sömmarna. Dessutom var det om man ville ha en mörkare sadel och då kan man göra så..

knappast något JAG rekommenderar, men det finns tom sadelmakare som sätter in sadlar med paraffinolja för att dom ska mörkna snyggt.

vanligt att man gör/gjorde det med butet sadlar så det kan inte vara så hemskt skadligt skulle jag tro....

Jag menar att det inte är farligt med olja för lädret men för sömmarna är det det. Jag kan inte påstå att det är särskillt snyggt eller behändigt heller. Själv så använder jag fårister..

Den har jag läst för två år sen eller så.........

Tjaffsa med dom som gör så med sina sadlar inte med mig. Jag säger bara att det är många som gör så, och har även sett sadlar som har oljats. Har inte varit något fel på dom förutom färgändring och att lädret blir väldigt klibbigt.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 819
Senast: Kakis
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka