Bild- och inspirationstråd - inredning av gamla stallbyggnader

Sv: Bild- och inspirationstråd - inredning av gamla stallbyggnader

Haha.. ja det var kanske lite för mycket krimskrams för den här arkitekten, men ganska mycigt (bara jag slipper plocka bort det efter jul). Du har inga mer "vardagliga" bilder? ;)
/U (känner mig lite tråkig ;))

Det stallet såg jättefint ut :). Luftigt och trevligt!
/U

Här är bilder från mitt stall, lite före-under-efter bygget, tyvärr inte i nån ordning i albumet. Jag har nog åxå visat dom här förut... :angel:

Stallet är byggt i ett gammalt vagnslider i en del av mina svärföräldrars ladugård. Vi har spån och hö- och halmförvaringen uppe på skullen ovanför stall/ladugård. Min sambo gjorde allt jobb och jag målade. :love: Jag är jättenöjd med mitt lilla stall som inte alls blev speciellt dyrt, 10 000-15 000 kanske...

http://www.pixbox.se/alb_show_id264652_page0.html

Här är en bildbomb på vår ombyggda gamla stalldel.

Började med att lägga om hela grunden runtomkring och räta upp ladugården.

Utsidan förut.
22796858.jpg

Insidan förut: Här har vi redan tagit ut all gammal inredning. Har tyvär inge kort på hur det såg ut innan.
22796811.jpg

22796812.jpg

Vi var tvugna att riva ut hela golvet och gjuta nytt, tre av väggarna var så ruttna att vi behvöde riva dom också(inte väggen mot logen). Även taket var skadat och behövde bytas både ner mot stallet och upp mot skullen och även yttertaket är bytt.

Framsidan nu:
22797702.jpg

trappan mot skulle + två boxar:
22797703.jpg

Dörr till sadelkammare:
22797705.jpg

Del av sadelkammaren/foderkammaren, ej helt färdiginredd ännu:
22797708.jpg

22797994.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Vad fint alla har det! Du med allt jul-pynt, orkade ni verkligen plocka ner allt sen??!!:rofl:

Helt otroligt med grejer! Kul o se olika stilar.

:D jajamensan är ju en del av julen. :D

puttar upp tråden, har lika svårt att hitta den varje gång,
/U

hållar på o bygger om en del av vårt stall...
har tagit ut allt, ska gjuta golv och bygga nytt loft, ny trappa, nya boxar osv.

blir spännande :)

här är en länk om hur det går.... ( har precis börjat)

http://www.pixbox.se/alb1058318

Jag och gubben började här om dagen med att gräva ut golveti gamla fårstallet. Under hitta vi betonggolv =)

Nu ska bara alla saker rensas bort, vägg ska rivas, mera golv ska grävas ut, vindpapp ska upp så det blir dragfritt, porten ska flyttas, höjas. Detta kommer få va kallstall.

Rummet är 6,6 m långt och 5 m brett, (om jag får bort utedasset på 2 m som är vida ena kortsidan).

Länkar till albumet.
Stallet

Liknande trådar

Skola & Jobb Har ni bild på er själva i ert CV? Står era referenser med? Varför/varför inte? Jag har inte haft bild tidigare. Men så sökte jag ett... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 358
Islandshäst För länge sedan så fanns det en hemsida (isländsk), där kunde man söka och hitta bilder på gamla isländska ston och hingstar. Bild ur... 2
Svar
22
· Visningar
5 107
Hemmet Det börjar dra ihop sig för lägenhetsrenovering, vilket varit på tal om sedan inflytt (flyttade in april -12). Jag bor i en etta på 45... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 541
Senast: Vogue
·
J
Bukefalos Återkommande så påpekas det att man ska använda sökfunktionen istället för att starta nya trådar i samma ämne. Nu senast stängdes en...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: jaca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka