Kiwifrukt
Trådstartare
Vad gäller bild har jag aldrig heller tyckt om bilder - men tänker att där kan bemanningsfirman antagligen ha större erfarenhet av vilken sorts bilder som går hem. Har du frågat vad som är problemet med den nuvarande bilden? Jag har dessutom svårt att tänka mig att de skulle använda en bild som du inte godkänner efter att ha sett den?
Nej, inget mer än att den inte är bra. Jag kan som sagt inte se något fel med den ( inget som anges som olämpligt är aktuellt på den bilden), och jag har frågat flera personer IRL nu som sett fotot och inte heller fattar vad hon menar. Det är ett helt vanligt porträttfoto med kläder/stil som passar för tjänsterna jag söker och ljus/diskret bakgrund.
Mest frågande är jag egentligen till att så stort fokus läggs på den bilden, när jag aldrig använder det cv:t. Det borde vara känt för bemanningsföretaget, eftersom de är valda utifrån att passa det område jag söker jobb inom, att dessa företag inte använder den typen av ansökningar. Jag har använt det en gång, och då fick jag ändå komma på en intervju (hade jag inte skrivit ut min referens i cvt hade de ringt chefen på det företaget och vi drog inte jämnt, så jag hade aldrig fått några bra omdömen därifrån, nu fick de ett direktnummer till en lägre chef som gav jättefina referenser). Jag är ganska desperat på ett jobb, så jag tycker det finns viktigare grejer att snöa in på än en helt normalt fotos vara eller inte vara. Jag tar hellre bort det om det är så "olämpligt" (även om jag inte fattar varför) än ersätter det med något där jag inte ser ut som mig. Och jag ser inte ut så i verkligheten som jag gör på foton andra tar.