Sv: Bil

Inte kollat alls IRL, det är känslan bakom ratten som får styra när vi väl är på provstadiet.

Däremot vill jag absolut ha en pickis till stall/jaktbil, väl avgränsat lastutrymme.

Opel Frontera får dra 2600 med BE-kort. riktigt skön att åka i finns i både bensinare och "dieslare". drar ca 0,9 utan ngt bakom.. riktigt bra och stark bil.:banana:

PS våran är årsmodel 97.

Tack men jag är nog den sista du behöver lära om sånt;)
Varför jag skriver som jag gör är inte för att jag inser att jag inte kan skriva en hel uppsats samt att folk inte är intresserade av att lära sig om exakt allt om bilar, därför tar jag med det viktigaste.

Men av ditt inlägg akn man lätt få uppfattningen att en stor motor med mkt hk kompenserar litet vridmoment, vilket såklart är helt fel.
En V8a säger mej inget om bilens kapacitet att dra, då vill jag veta vridmoment.
Har själv 2 bilar på gården nu, en med V6a & en med rak 4a, den senare med bra mkt högre nm(men mindre hk än V6an såklart), & det märks kan jag tala om:angel:

Det är alltså inte en fördel att man förutom hög effekt vid låga varv även har högt vridmoment. Det är en förutsättning.

Hur kan du få mitt inlägg till det?

Det du skriver är inte en förenkling utan felaktigt och hjälper därmed ingen. Dina kunskaper verkar grunda och inläggen blandar fakta med tyckande utan att klart redogöra för vilket som är vad.

Det är du som väljer att tolka mina inlägg som du vill eller missförstår & det är inget jag kan påverka.
Eller så har vi inte samma åsikter.

Senast ändrad av en moderator:

Landcruisern är ju drömbilen! :love:

Men den kostar ju multum...o dessutom rätt dyr i drift vad jag har förstått! Då är väl kanske en pickis det bästa eller?!

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 265
Senast: Derivata
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
511
Senast: Windy
·
Fordon Jag ska slå slag i saken och ta BEkort och köpa en begagnad bil. Vad ska jag leta efter? Ska alltså dra bra och vara ekonomisk i inköp...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
5 196
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV