Bil som saknar max släpvagnsvikt ?

gylle

Trådstartare
Slog för skoj skull fram reguppgifterna på vår lilla loppelåda (Honda Civic) som vi har som extrabil här hemma för att kolla vad en sådan liten egentligen får dra.
Blev lite snopen för max släpvagnsvikt är tomt ?
Tjänstevikten var faktiskt hela 1140 vilket det också står att den får dra på B-kort på den raden men som sagt det finns ingen max släpvagnsvikt alls angiven, har aldrig stött på det innan så blev lite förbryllad. Hur skall man tolka det ?

Sv: Bil som saknar max släpvagnsvikt ?

Men vilken drömbil ;)

Den ska du vara rädd om, inga begränsningar tydligen :angel:

Kommer nog att stå på min " att köpa " lista

Ha det gott :bump:

Men vilken drömbil ;)

Den ska du vara rädd om, inga begränsningar tydligen :angel:

Kommer nog att stå på min " att köpa " lista

Ha det gott :bump:

Haha ja man kan ju tolka det på det viset också jag blev mer fundersam på om den fick dra överhuvudtaget iom att max släpvagnsvikt alltid styr över vad som anges för B-kort iom att det bara är en siffra som plockas fram via tjänstevikten och inte vad bilen egentligen är gjord för att klara av.

Har en bekant som har en Honda Civic (årsmodell 2000-talet), den får dra max 1400 kg släpvagnsvikt (tror bilens tjänstevikt är ca 1200 kg).

Om det inte står något skulle jag inte dra mer än lätt släp (750kg).

Dum fråga, men har den dragkrok? Har för mig att det var något liknande på en bil vi hade som inte var reggad med dragkrok (vi satte dit dragkrok och besiktigade såklart, men innan den hade drag alls så stod det något sånt där).

Nej den har inte drag och kommer nog aldrig att få inte precis en vettig dragbil. Men slog även fram en annan av våra bilar som inte har drag och kollade även en vi tidigare haft utan drag och på båda dessa stod det max släpvagnsvikt ändå. Därför jag blev så förbryllad.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en fråga angående max släpvagnsvikt. Jag har en bil som får väger 2000kg. Max släpvagnsvikt är 1500kg. Jag har utökat... 2
Svar
36
· Visningar
3 652
Senast: Bison
·
Utrustning Hej Jag har letat lite efter en tråd angående detta, men hittar ingen, länka gärna om jag har missat. Trodde att jag hade koll på det...
Svar
5
· Visningar
1 857
Senast: MrsPuff
·
Utrustning Måste fråga er här (som brukar ha svar på det mesta :)) min lilla bil har max släpvagnsvikt 750 kg, bildens tjänstevikt är 1220 kg och...
Svar
5
· Visningar
1 411
Senast: Toksussie
·
Ekonomi & Juridik Snälla hjälp... de e långt jag vet.. men snälla du får ett pris om du orkar läsa allt :angel: Jag ska lämna ut mitt sto på foder, men... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka