Bil som går att ändra mellan manuell och automatväxlad

Nebraska

Trådstartare
Är det något att ha? Och framför allt, är det något att dra med?
Kan det bli krågel med växellådan? Det är frågan om en Subaru, om det har någon betydelse.

Är det något att ha? Och framför allt, är det något att dra med?
Kan det bli krågel med växellådan? Det är frågan om en Subaru, om det har någon betydelse.

Har bil med steglös automatlåda där man kan lägga den i manuellt läge och växla med paddlar på ratten, Subaru Forester -15 diesel.
Manuell använder jag aldrig. Oerhört nöjd med bilen i övrigt, körd på de flesta underlag (man måste ju testa bilen ;) ) och redan kört en hel del släp, har aldrig haft behov av att växla manuellt, kanske om man kör i svårare terräng att man vill kunna välja. Den växlar upp väldigt fort till 7an även i låg fart så är nog ytterligare bättre drag i bilen om man väljer att tvinga den stanna i lägre växel. Men som sagt aldrig haft behov av det.

Liknande trådar

Fordon Får jag fråga vad för anledningar? :o Undrar då jag håller på att ta körkort och satsar på bara automat, men tänkt om det skulle visa...
14 15 16
Svar
302
· Visningar
14 930
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 124
Senast: tuaphua
·
Fordon Jag går i bilköpartankar och tänkte att Buke kunde ha bra input i frågan eftersom vi är en hop folk med skrymmande hobbies ;) På min...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: turbofling
·
Fordon Har en Audi A4 -09 som jag älskar! Den har allt och mer därtill, skön att köra, säker på vägen, och drar väldigt lite. Kanonbra...
2
Svar
20
· Visningar
2 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat