Bil som får dra ca 2500 kg?

Catayah

Trådstartare
Måste skaffa en "ny" (dvs en annan begagnad) bil som får dra runt 2500 kg. Vill ha en pålitlig och gärna billig bil som är tillräckligt gammal att man inte behöver åka till verkstad om en glödlampa gått sönder. Fyrhjulsdrift är ett måste men vill inte ha en större och törstigare bil än absolut nödvändigt då jag oftast bara kör en häst men vill ha möjlighet att få in två och dra lagligt. Har egentligen inga andra krav på bekvämligheter och liknande utan vill helt enkelt ha en bil som startar och går om man sköter om den ordentligt och inte har massor med udda fel. Det ultimata vore om bilen även får dra 1000 kg på b-kort så sambon som inte har be kan köra lätta hyrsläp från macken. Dock är vissa modeller av jeep cherokee den enda bilen jag har hittat som uppfyller det och har ingen koll alls på jeep.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·
Äldre Jag behöver köpa en ny (begagnad) bil. Har haft en Subaru, men nu vill jag ha något lite mindre och bekvämare, mer bensinsnålt och...
Svar
0
· Visningar
555
Senast: svea
·
Utrustning Är i bilköpartagen och söker bil som får dra 1250-kgs släp med en d-ponny i (finns inga planer på storhäst så större släp kommer ej... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 630
Senast: Långnos
·
Äldre Vad finns det för bra bilar som får dra över 2 ton på BE kort? Gärna suv och måste vara 4wd, diesel samt bra kvalitet och hållbarhet...
Svar
9
· Visningar
2 397
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka