Bil på island

cherie

Trådstartare
Vad behöver man för bil för att ta sig runt på Island? Krävs det en furhjulsdriven?

Har tänkt åka från flygplatsen till Reykjavik, slingan Gyllene cirkeln och sedan en hästgård som ligger ca 4,5 km nordöst från Selfoss.. Hehe, väldigt specifikt men känner mig lite lost :)

Sv: Bil på island

väg i Island (på vägen till strokkur och geysir)
225817_10151416662611315_1730030481_n.jpg

1001796_10151416666366315_925916312_n.jpg

så troligen behöver du en vanlig bil bara ;) så länge du inte ska ut och köra på lavan för då behöver du en sån här ;) :P
1000284_10151416694901315_819420773_n.jpg

Så länge du inte ska in i ödemarken klarar du dig bra med vanlig bil. Sen beror det på årstid också.

Jag har så svårt att avgöra vad som är "ödemarken". Gården kan jag ju maila och fråga om vägen dit, hur den ser ut. Men gyllene-cirkel verkar OK med vanlig bil alltså?

Vi åker dit i juni.

Golden Circle har fina bilvägar, turistattraktion no. 1 ;) Runt Selfoss är det bra vägar också, relativt stor "stad". Ofta kan det vara o-asfalterat bitvis på landsbygden men knappast något som kräver en jeep :) (eller "jeppi" som det kallas på isländska :P )

Maila gården, men jag skulle tro att du klarar dig bra med vanlig bil även i närheten av Selfoss.

Nej du behöver inte fyrhjulsdrift, om du inte är där när det är mycket snö.

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 153
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 408
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar