Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med tanke på åldern tänker man att det antagligen kan vara något tandrelaterat.
Sen var det ju någon här nylagt vars häst fått en spark(?) i pannan och fått en infektion i ben/bihålor pga detta.
Så, det är nog svårt att spekulera. En vanlig spontant bihåleinflammation borde väl vara ovanligt på häst? Tänker på såna som vi människor kan få om vi gått och snorat länge.
Det låter ju som en böld som sprack, det rinner kanske ner i svalget och är läskigt för honom.Jo jag funderar också på om det kan ha med tänderna att göra eftersom han inte varit minsta snorig förrän i dag. Sparkad har han inte blivit men han kan ju ha slagit i huvudet i boxen eller tuggat på något hårt och fått en tandfraktur.
Hoppas att det läker ut bra.
Bra tråd, nu blir jag inte livrädd om jag ser en häst blöda och "vara" ur näsborren
Klart att jag i så fall tar det på allvar, men jag behöver inte gå upp i limningen alltså.
Lillen har varit jätteduktig men på lördag var han så öm i halsen att han inte kunde få flera sprutor. Han kan knappt röra halsen, varken upp, ner eller till sidorna och är väldigt ledsen. Stackarn.
25 ml per spruta blev för mycket för den lilla kroppen. Ska få hippotrim istället nu. Håller tummarna att det fungerar och att han slipper dra tanden.
Jo, men du borde bli rädd. Det kan nämligen vara pga en böld som gjort hål på en pulsåder! Kommer tyvärr ej i håg vad veterinären kallade det, någon annan kanske vet?