Biggles 1015

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AnonymaRut
  • Startdatum Startdatum
A

AnonymaRut

Jag är sugen på att betäcka mitt sto i år..å har funderat lite på Briar, men då stoet är ganska grov å jag har hört att Briar har givit ganska "skarpa" avkommor så har jag gått över lite till Biggles..

men jag vet inte så mycket om honom och ber därför kära buke om hjälp!:o:p

Hur är han? Nån som har någon avkomma efter Biggles? Hur har de blivit? Stora? Hur är de i psyket? Lika "skarpa" som Briars?

ja jag vill helt enkelt veta allt!

så snälla hjälp mig!:o:laugh:

Sv: Biggles 1015

Vi har en tre åring efter Biggles - Beach Boy. Han är 171 cm och högställd. Han rör sig bra med mycket luft under magen. Han är under inridning och det går bra. Han är possitiv till arbetet och löshoppar riktigt trevligt.

Lycka till i ditt val!

//Sita

Jag visade en Biggles-avkomma på 3-årstestet i fredags. En helt fantastisk kille. Vi hade knappt 3 veckors träning i ryggen och han har tyckt allt varit jättekul, otroligt bra i temperamentet.

Jättesnygg, ädel häst av bra typ.

Han fick 888 776 och 87 på hoppningen. Han var lite spänd och det påverkade gångarterna som ligger mellan 7-8 till vardags.

Mkt trevlig häst med bra hoppning. Mamman är e Warsteiner och hon är liten och grov, så Biggles har förädlat ser det ut som.

okej tack för svaren:laugh:

det har alltså blivt ganska så ädla avkommor då, vilket ju låter perfekt eftersom det är det jag ä'r ute efter:D

har de varit svåra å tuffa rent mentalt lr hur har de varit?:)

Jag har ett 4 årigt sto efter Biggles. Hon har alltid varit och är otroligt social och orädd. Hon går fram överallt. Har posivit attityd till att lära sig saker, vill mer. Har ganska mycket egen vilja men det är viljan man kommer långt på :p

Hon har nyss fått föl så hon är lite rund men så här ser hon ut:

Jag skulle lätt betäcka med honom igen, gillar temperamentet på mitt sto jättemycket. Känner även en tjej som jobbat på Tullstorp och hon säger att Biggles är supermysig och gosig.

oh va fin hon ser ut..:laugh:

å ser så mysigt ut med föl!var fyra år sen sist nu å jag börjar bli riiiiiktigt sugen på en liten krabbat igen!:D

men dt verkar ju vara mest possitivt alltihopa med Biggles då!ska verkligen ta mig en ordentlig funderare!:D

Jag är sugen på att betäcka mitt sto i år..å har funderat lite på Briar, men då stoet är ganska grov å jag har hört att Briar har givit ganska "skarpa" avkommor så har jag gått över lite till Biggles..

men jag vet inte så mycket om honom och ber därför kära buke om hjälp!:o:p

Hur är han? Nån som har någon avkomma efter Biggles? Hur har de blivit? Stora? Hur är de i psyket? Lika "skarpa" som Briars?

ja jag vill helt enkelt veta allt!

så snälla hjälp mig!:o:laugh:

Hej! Skall betäcks två av mina ston med Biggles i år... Tog upp kontakten med en gammal klasskamrat och det visade sig vara hennes föräldrar som fött upp Biggles så vi har pratat en del om honom. :)

Jag sökte i år till min 3 åring en hingst med gång/hoppförmåga/höjd och bra psyke. Då fick det bli Biggles. Min kamrat berättarar att hon lastar sina 1 åriga hingstar efter honom själv. Hon har även börjat exportera Bigglesavkommor utomlands, och facktiskt framförallt i fälttävlan pga deras talang i både dressyr och hoppning samt det goda psyket... Själv har jag ingen erfarenhet av dessa avkommor men jag har bara hört bra saker. Min hovslagare har en treåring efter Biggles som han varit nöjd med hela tiden, han skall i år betäcka med Biggles igen. :)

Hoppas detta varit till någon hjälp.

Hej, även jag kan ju hoppas in och skriva några trevliga rader om Brinks nya stjäna ;) Jag har två Bigglesavkommor. En treåring (som är mammas egentligen). Fortf hingst och kommer se hur långt han kan gå som hingst. Han är jättesocial och trevlig kille, men riktigt bra gång, speciellt galoppen. Dock inte så stor (än...) Hoppas han växer. strax över 1.60.

Sen har vi min lilla nya krabat, efter biggles under rubinstein som är en riktigt trevlig åring (08:a). Härliga gångarter, väldigt högrest och ädel med mycket luft under magen i både trav och galopp. Tror han blir riktigt stor. Över 170. Redan nu över 150 och bara 9 månader..

Jag tycker absolut du ska satsa på Biggles

Jag har en valack 2003 efter Biggles och jag kan bara hålla med om att dom flesta avkommor är högresta ofta sk multitalanger och ett fantastiskt temprament,jag har kunnat rida ut på min själv sen han var 3 och lättlärd och bra gångarter.stoooort steg....helt underbar:love:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 979
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 066
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 510
Senast: Sedna
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka