Bettstorlek

cowgirl81

Trådstartare
Hur räknar man ut hur stort bettet är om det 5½ inches. Kan ej dom måtten. Vad motsvarar 10,5cm om man räknar om det till inches. Tacksam för svar

Sv: Bettstorlek

1inch är 2,54 så alltså 2,54 x 5,5 = 13,97 alltså man kan räkna det som 14cm. väldigt stort bett alltså.

Du ska alltså leta efter ett bett som är 4-4,5" (10-11,25cm)

Det är riktigt svårt att få tag på westernbett i denna storlek, men om du söker på "western ponybit" eller liknande brukar det komma upp en del. Vet att någon av de svenska nätbutikerna har ett par bett i stl. 4,5", men annars är de svåra att hitta:(

Går även att specialbeställa bett, det kommer jag göra så fort jag klurar ut vad min häst trivs bäst på för bett:)

Jo är väldigt svårt och hitta bett i storlek 10,5 i övrigt också. Funderar på att öppna eget, då kan jag ta hem mindre storleker och ha ett lite större bettsortiment. :) Men då ska jag alltså spana efter 4-4,5 för att få rätt mått. :) Tack så mycket för hjälpen.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
935
Senast: Mojma
·
Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 548
Senast: ingela119
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 213
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025