Bettringsproblem

Astael

Trådstartare
Har ett vanligt tredelat bett , men så fort man leder honom så viker sig ringarna framåt. Och han tycker att det är obehagligt och stannar. Nu behöver jag tips på vad man kan göra åt det ?

Sv: Bettringsproblem

Men då måste jag fråga, får du dra i din häst när du leder? Vi har tredelade bett på våra pållar, men har aldrig upplevt att det har vikt sig framåt. Jo om hästen stannar och det blir motstånd i bettet, men inte bara genom att leda hästen utan motstånd i tygeln.:confused:

hur är han att rida med de tredelade?

Kan det vara så att bettet är för stort/långt, och ringarna trillar fram av den orsaken?

Han funkar ganska hyffsat på det bettet har ridit med andra bett men inte hittat ngt som man får en bra och ärlig kontakt med honom.

Jo , det var det jag tänkte på eller kan det vara så att jag har spänt upp bettet för löst ? Hur hårt sitter era huvudlag ?

Jag rider på ett 10,5 bett. Funderar på om det kan bero på att det är för litet ?

Liknande trådar

Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
689
Senast: skogaliten
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
727
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna