Bettfundering.....

Ju mer mylerbetten används desto mer negativa kommentarer hör jag om dom, så jag vet inte vad man ska tro :confused:

Jag kan inte ha ett smalare bett än jag har, det tror jag inte i alla fall, då tror jag det skulle trycka på kinderna. Med ett smalare bett skulle "ändstoppen" på gummibettet (dom är ju lite tjockare där ringarna sitter, som en markering) hamna i munnen. Möjligvis skulle det gå med 0,5 cm? Hon blir skitirriterad om bettet är för brett, då halkar det liksom bara runt i munnen.

min häst lägger tungan över mitt raka bett när jag rider men han går bra att bromsa/svänga endå.. :)

Testa ngt. annat än Rostfritt bett! :idea: min häst hatar RF men går bra på mässing och svartmalm! :bow:

*man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke*

Liknande trådar

Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 578
Senast: Kristall10
·
Utrustning Det slog mig precis att trots att jag haft hästen i drygt två år har jag aldrig provat rida bettlöst. Tidigare ponnyer har nästan...
Svar
7
· Visningar
1 412
Senast: Glimris
·
Utrustning Japp. Bettet jag har på fröken nu är inte rikigt optimalt så nu beger jag mig ut i bettdjungeln för att hitta något som passar oss båda...
Svar
4
· Visningar
780
Utrustning Letar efter ett milt, trevligt bett för en häst som kan bli stark men samtidigt är väldigt känslig i munnen. Rider idag på ett sånt här...
Svar
13
· Visningar
2 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka