Bettfråga

Sv: Bettfråga

TR är lite otydligt på den punkten, det står bara rakt tränsbett och på bilden ser det ut att vara löpande ringar men bilderna är åas av så dålig kvalitet att man inte kan säga säkert vad som gäller.

Har tittat lite i TR och det är ju lite oklart, men det står faktskt att bara de bett som är med på bilderna är godkända, och där är det bara rakt med löpande ringar med. Så tyvärr får man nog inte ha fasta :/

Men jag har en fråga själv: Om jag rider med pelham i terrängen, oledat, måste jag då ha ett med gummiöverdra som det är på bilden eller kan jag he ett helt i metall?
Enligt texten under betsling är det ju valfritt?

på ponny måste du ha gummi eller ett ledat pelham. Vet dock inte om det är ok med gummiöverdrag, eller om stången måste vara av enbart gummi, utan metall i mitten.

På ponny är det bara oledat gummibett med löpande ringar som gäller i dressyren.

*Knapplån*

Tänkt att jag inte skulle starta en ny tråd utan fråga i en redan befintlig.
Jag undrar om man får rida på ett rakt tränsbett i metall i terrängen? på ponny.
Tandläkaren tyckte inte att hon skulle ha gummi då det orsakat skav på henne, vf kan man inte få rida på metall utan gummi fast man får det i banhoppning? :confused:

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka