Bettfråga!

F

fialisa

Vilka bett är tillåtna att tävla på om man vill starta någon lätt klass (LC-LB)? Är det någon skillnad på tillåtna bett i ren dressyr och dressyren i fälttävlan? Finns det något mylerbett som är tillåtet?

Tacksam för svar!

Jag vet att du inte får ha pessoabett och raka (oledade) bett i dressyr,men det står i TR 2

2 delade bett är det ena som gäller. gummi klädda är inte tillåtet.
om det är annat i fälttävlans dressyren vet jag inte.

Man får ha tredelade bett också men inte av två olika metaller. Kolla TR för att vara säker. Jag tror nästan att man får ha gummibett med, men är lite osäker på det. Man får ha både gummityglar och pullerman nosgrimma och det får man inte ha i "vanlig" dressyr.

Du får ha bett med parerstänger, raka bett, gummibett, 3 delade med fasta ringar.
gummityglar,förbygel,pullarnosgrimma är oxå tillåtna i dressyrprovet i fälttävlan.

om man får ha gummibett då går det bra med rakt silikonbett också eller?

ja det antar jag, det står inte specificerat vilket slags "gummi" man får använda.

Sv: Bettfråga!

Puttar upp en gammal tråd med frågan om det har ändrats nåt i dessa bestämmelser sen 2004?

Sv: Bettfråga!

Bra att du länkade, för jag HATAR Ridsportsförbundets hemsida! :devil: Jag hittar tamigtusan aldrig det jag söker där, ingen länk heter ju det den borde!

Sv: Re: Bettfråga!

om man får ha gummibett då går det bra med rakt silikonbett också eller?

Inte rakt bett dock ju så därför inget rakt silikonbett.

Edit: oops såg inte att det var gammal fråga!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Re: Bettfråga!

Du får ha bett med parerstänger, raka bett, gummibett, 3 delade med fasta ringar.
gummityglar,förbygel,pullarnosgrimma är oxå tillåtna i dressyrprovet i fälttävlan.

Puttar upp denna gamla tråd. Läste i TR att "lädertyglar med gummiöverdrag" är tillåtet. Typ. Gummityglar ok i dressyrmomentet?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
531
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod