Bollen

Trådstartare
Ni är antagligen helt utled på bettfrågor..menmen.... min lilla stallkompis ska ut och tävla och undrar om hon får rida på tredelat D ringsbett i fälttävlan för ponny. :confused: Så får man det?

Sv: Bett

Det är det nog ingen som kan svara korrekt på. I dressyren, tja 50% av överdomarna skulle nog säga nej, 25% ja och resten egentligen inte men jag blundar för det är löjligt...;) I banhoppningen är det nej där gäller banhoppnings TR och där står klart och tydligt att bara de bett som är avbildade får användas och inga avvikelser får förekomma dvs det enda 3-delade som får användas har runda ringar :crazy: I terrängen som dressyren men med den skillnaden att de allra flesta ÖD skulle svara "egentligen inte men jag blundar..." :confused:
Blev du klokare nu :mad::mad::mad: förstod väl det... gör som jag skriv till förbundet och klaga på dessa idiotiska bettregler för ponny

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Elo
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 322
Senast: hamilton1
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar