PiperGarden

Trådstartare
Satt och läste FIPO igår. Är inte happy mouth gummibett (med kärna ju) tredelat godkänt att tävla i? Blev väldigt förvånad när jag inte hittade det. Nån som vet anledning? raka syntetbett är ju godkända?

Sv: Bett

Det beror på hur gammalt FIPO du har, sen finns även nya tillägg för det. Te x bettreglerna ändrades förra året och numera är alla ridbett tillåtna enligt FIPO, några få undantag finns dels sidepull som iofs inte är ett bett. Sen vill jag minnas att även de typer av gagbett inte är tillåtna.

I lätta klasser är alla ringbett avsedda för ridning tillåtet, oavsett material och från öppen klass och uppåt får man rida på skänkelbett också.

köpt i våras... fast förstås, bilderna är ju 2003 och så fanns det ett tilläggspapper om de nya ändringarna. men ingenstans där jag kunde läsa att det var tillåtet, bara att det inte verkade vara det. Skulle vara ett metallbett om det inte var rakt r
syntetbett, om jag fattat rätt? (har aldrig tävlat islandshäst) :confused:

PiperGarden skrev:
Satt och läste FIPO igår. Är inte happy mouth gummibett (med kärna ju) tredelat godkänt att tävla i? Blev väldigt förvånad när jag inte hittade det. Nån som vet anledning? raka syntetbett är ju godkända?

Har funderat på ett "happy mouth gummibett", hur tycker du att det är? Bra/dåligt.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 212
Senast: JennyLz
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 922
Senast: valpköpare
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: Amanda_F
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar