Mysaan

Trådstartare
Vart hittar jag ett gammalt hederligt gummibett? Eller finns inte dessa att få tag i längre? Var och skulle köpa ett i dag och tjejen i affären skratta och sa att de tillhörde stenåldern. :)

Jag hittade ett pelhamsbett i gummi men jag vill ha ett vanligt tränsbett tvådelat eller rakt. Sedan finns ju dessa synetetbetten från happy mouth. Nu köpte jag ett sådan men skulle helst vilja ha ett riktigt gummibett. Synetetsbetten kändes nämligen inte ett dugg mjukare än vanliga tränsbetten.

Sv: Bett!

Skulle vilja ha ett riktigt tunt gummibett helst rakt (svagt böjt) eller tvådelat även silikonbett? intressant. Finns det att få tag på?

Det synetetsbettet jag köpte i dag är skittunt. Nästan tunnare en vanliga tvådelade. Köpte det på Granngården.

Men kolla även länken som Lonely gav för där hade de endel gummibett och de var inte så dyra heller faktiskt.

Läste om ett siliconbett på Häst och ryttare:
Alla metalldelar är av rostfritt blankpolerat stål. Bettet är mycket behagligt för hästens mun och gör att hästen gärna "tuggar på bettet". Det är viktigt att det ligger rätt i hästens mun, och att din hästs tänder skaver sönder bettet.

Hähä, jo om man vill att bettet skall skava mot tänderna så :D

varför vill du ha gummibett??? Friktionen gör många ggr att det bränner sönder hästens mun... men eftersom du verkar ha haft det innan så gör det väl inte det på din häst...
Happy Mouth är nästan värre än gummi...
De lite nyare betten i syntet verkar vara bättre, men jag älskar mitt 3delade KK sprenger bett...

Checkbett??
40602.jpg

eller så kan du ju klä ett vanlig rostfritt checkbett med nåt gummi, endast fantasin kan stoppa dig :D

Varför är inte Happy Mouth bra? Min häst HATAR gummibett men gillar Happy Mouth.

happy mouth är ruskigt! en häst där jag rider bet av sitt :eek: då kom det ut en lång vajerliknande grej! tur hon inte fick panik!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 492
Utrustning Hej Buke :D Tänkte höra om någon här har input att komma med för min kära häst. Ett 8-årigt halvblod som går dressyr, hopp och...
Svar
10
· Visningar
1 965
Senast: Ace
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 863
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka