Hejj :D
Jag rider på tredelat tränsbett i dressyren och pessoabett i hoppningen och terrängen! Det funkar jättebra för mig! Men vi skulle vilja ha tredelat pessoabett istället för vanligt! Lite snällare med tredelat!
Kramar :banana:

Tvådelade och tredelade bett med parerstång eller lösa ringar har jag provat, och det som fungerat bäst och som används i nuläget är tvådelat bett med parerstänger som är lite böjt.
6285.jpg

jag rider min pålla på tredelat, rakbett och pelham beroende på aktivitet...

har testat hackamore och det funkade inte.. hon slog med huvudet hela tiden...
:)

Jag använder 2 delat olympicbett! min pålla älskar det! riktigt suger emot det!
När jag köpte henne ville hon inte bli tränsad, men med detta bettet öppnar hon
munnen såfort hon ser tränset närma sej ! :D

Mia

Jag rider på en rakt tränsbett med rörliga ringar, det funkar bäst på min häst. Varierar även med hack, samt kandar någon gång bara för att få in känslan.

Det bästa better rent generellt tycker jag är tredelat tränsbett, det passar åtminstone ganska bra på väldigt många hästar.

Från början red jag på Pessoa, men det ogillar hon otroligt mycket..(öronen slickade bakåt bla) Red sen på vanligt tränsbett men då orkade jag inte hålla henne. Provade efter det ett rullbett och D-ringar, det fungerade perfekt! Men eftersom ja inte fick tävla på det så slutade ja rida på det. Så då började jag rida på ett vanligt tredelat tränsbett. Det fungerar ganska bra, men hon är fortfarande svår att få tag i osv.

Fragansia, var har du hittat det bettet? Det ser jättetrevligt ut!!! Finns det i små storlekar (10-10,5)?
:bump:

Jag rider med vanligt tredelat med rundad mittdel. Pållen gillar inte alls tvådelade.

På hestene jeg red i vår, red jeg på vanlig delt trinsebitt.
Isisene jeg rir nå går på vanlig delt, Dr.Bristol, rett gummibitt og islandsbitt.

Liker Pessoa best, men alt til sin bruk :-)

red med pessoa förut, men hästen var inte riktigt nöjd så jag böt till tredelat eggbett med rund mittdel, funkar bättre :)

Liknande trådar

Utrustning Inspirerad av tränstråden 🙂 Har ni hästar som tydligt visar vilka bett som de uppskattar mer än andra?
Svar
9
· Visningar
308
Senast: Elendil
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka