Vi har ett piggt och väldigt känsligt sto. Inte direkt problematisk i munnen, men allt man gör riskerar att bli "för mycket" och ridningen blir ryckig (man tar i tygeln - hon tvärbromsar, man driver fram - hon tar ett skutt framåt osv...). På henne har det funkat jättebra med novabett och remontnosgrimma (löst spänd, gott och väl två fingrar får plats) i kombination med att rida väldigt, väldigt mjukt. Tror att hon gillar novabettet och att det ligger still och fint i kombination med nosgrimman. Metallbett kan hon ibland "stresstugga" på när man ridit klart, men det gör hon aldrig med novabettet.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 669
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
697
Senast: Squie
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 214
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar