Bett tips ..

L

Liten_men_tuff

Då jag börjat sätt i gång pållan är det dags att se över betten,

Hon kan inte gå på bettlöst så det är ingen ide,
Väldigt känslig i munnen ,
Det jag har provat är rakt , två och tre delat men verkar inte tycka om nått av dom :crazy:
Funderar nu att prova tredelat med fasta ringar och eventullt med koppar i , Erfarenheter av det ?
Mer bett man kan prova ?

Någon form av silikonbett?

Varför kan hästen inte gå på bettlöst? Vilka bettlösa alternativ har du provat? En del hästar går inte ihop med hackamore ex vis, då det lägger ett tryck på nacken som hästen kanske inte accepterar. Byte till sidepull kan då vara en idé.

Jag är ju för rakt med fasta ringar och sidepulltränsen
Men jag har ridit på ett tredelat med mittendelen som bestod av koppar.Det gick hästen väldigt bra på, riktigt stor förändring.Mjuk o fin.

Har provat både Hackamore och sidpull men hon lyssnar knappt :crazy: , Silikon bett finns det med fasta ringar också ?

Har också funderat på det där med mitten del i koppar,

Red du på vanligt tre delat innan du bytte ?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 184
Senast: Linda_A
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 440
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka