Min ridtravare är väldigt känslig, men också pigg och stor. På banan är han fin och lyssna bra, jag behöver knappt ta i tyglarna. Även fast han bli taggad efter en galopp så lyssnar han. Men på uteritterna bli han väldigt väldigt pigg och taggad och därmed stark i galoppen och ibland dra han iväg. I skritten är han alltid lugn och oftast i traven också. Just nu rider jag honom på ett tredelat baucherbett och det funkar bra på banan men inte alltid på uteritterna. Jag ha provat Novabett på honom, men det funkade inte alls. Jag skulle vilja ha något som hjälper mig, men som absolut inte får vara för mycket hävstång.
Tränar mycket övergångar och dressyrövniningar i paddocken, men han är en pigg häst från grunden och tror att med hjälp av ett annat bett kan bli lättare att rida honom, det är inte alltid så kul att slita honom i munnen då jag vill ha stopp på honom.
Tips på ett något annat bett jag kan testa?
Tränar mycket övergångar och dressyrövniningar i paddocken, men han är en pigg häst från grunden och tror att med hjälp av ett annat bett kan bli lättare att rida honom, det är inte alltid så kul att slita honom i munnen då jag vill ha stopp på honom.
Tips på ett något annat bett jag kan testa?